Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zaburzenia artykulacji u dzieci w wieku przedszkolnym

Kinga Mietz  
Listopad 2016

"(...)W procesie nabywania języka obserwuje się zjawiska zarówno normatywne, jak i patologiczne. Zastępowanie głosek trudniejszych pod względem artykulacyjnym głoskami dla danej osoby łatwiejszymi, wybranymi z inwentarza głosek polskich, to zjawisko prawidłowe. U dziecka, u którego to zjawisko wystę... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 842.65 kb
Id: 6090

Zobacz również

mowa
wady wymowy
zaburzenia
artykulacja

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
mowa
wady wymowy
zaburzenia
artykulacja


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój mowy

Więcej z tego numeru

Listopad 2016

"(...)W procesie nabywania języka obserwuje się zjawiska zarówno normatywne, jak i patologiczne. Zastępowanie głosek trudniejszych pod względem artykulacyjnym głoskami dla danej osoby łatwiejszymi, wybranymi z inwentarza głosek polskich, to zjawisko prawidłowe. U dziecka, u którego to zjawisko występuje, stwierdza się niezakończony rozwój artykulacji. Termin ten sugeruje, że proces nabywania podsystemu fonetyczno-fonologicznego trwa i zostanie zakończony w najbliższej przyszłości. W tym przypadku nie jest konieczne podejmowanie żadnych działań stymulujących. Jeżeli jednak z rozwojowego punktu widzenia dana głoska powinna już funkcjonować w systemie językowym dziecka, a nie jest ona przez nie realizowana, należy mówić o opóźnionym rozwoju artykulacji.(...)"