Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 830.01 kb
Stron: 3
Id: 1553

Zabawki i zabawy na pogodne wieczory

Elżbieta M. Minczakiewicz   Grudzień 2011

Zabawy małych dzieci, zwłaszcza dzieci z diagnozowanymi u nich deficytami rozwoju (np. z opóźnieniem rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, mowy i języka, jak również z trudnościami grafomotorycznymi), można intencjonalnie rozwijać, wzbogacać i urozmaicać w różny sposó... więcej
Pobierz

Zobacz również

wczesne wspomaganiezabawazabawka

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Grudzień 2011

Zabawy małych dzieci, zwłaszcza dzieci z diagnozowanymi u nich deficytami rozwoju (np. z opóźnieniem rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, mowy i języka, jak również z trudnościami grafomotorycznymi), można intencjonalnie rozwijać, wzbogacać i urozmaicać w różny sposób. Dzieciom tym – podobnie jak wszystkim innym – można zaproponować różne zabawy, których zakres i tematyka nie są w żadnym przypadku niczym ograniczane (jak nam się niekiedy wydaje). Chętnie mogą one podejmować zabawy wymagające zarówno myślenia, jak i nie lada umiejętności i sprawności. I pomimo pojawiających się czasem u nich trudności, nigdy się nie wycofują i nie stronią od przyjemności, jakich dostarcza zabawa.


W tym praktycznym artykule znajdziemy gotowe pomysły na różne zabawy do zaproponowania dzieciom – szczególnie w ramach tzw. wczesnego wspomagania.