Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 347.53 kb
Stron: 2
Id: 1891

Zabawa przede wszystkim

Agnieszka Dąbrowska-Jedynak   Czerwiec 2012

Fragment artykułu: Dziecko w naturalny sposób gromadzi wiedzę o otaczającym świecie. Nowe umiejętności zdobywa poprzez to, co jest mu najbliższe, czyli zabawę. Uniemożliwiając czy ograniczając dzieciom twórczą, mądrą zabawę, blokujemy rozwój wszystkich sfer. Stwarzanie warunk&o... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

zabawazabawy fundamentalne

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Fragment artykułu:
Dziecko w naturalny sposób gromadzi wiedzę o otaczającym świecie. Nowe umiejętności zdobywa poprzez to, co jest mu najbliższe, czyli zabawę. Uniemożliwiając czy ograniczając dzieciom twórczą, mądrą zabawę, blokujemy rozwój wszystkich sfer. Stwarzanie warunków do podejmowania spontanicznej, kreatywnej i efektywnej zabawy jest zatem fundamentalnym zadaniem wychowawczym przedszkola i rodziców.
Dziecko, aby mogło dobrze się czuć w przedszkolu i czerpać z edukacji przedszkolnej korzyści dla rozwoju, powinno znajdować warunki do spontanicznego działania, jakim jest zabawa, musi mieć możliwości uprawiania tej twórczej aktywności. Podstawową działalnością dziecka jest zabawa. W trakcie zabaw dziecko zdobywa i wzbogaca pierwsze wiadomości o otaczającym świecie. Znaczenie zabawy dla rozwoju dziecka jest zatem bezsporne. W swoim ostatnim wykładzie „Zabawa i rozwój psychologiczny dziecka” Lew Wygotsky podkreślał znaczenie zabawy w najmłodszym wieku: „Zabawa tworzy strefę bliskiego rozwoju dziecka. W zabawie dziecko zawsze zachowuje się ponad swój wiek, wychodzi poza swoje codzienne zachowania, można powiedzieć, że w zabawie przerasta się o głowę. Zabawa zawiera w skoncentrowanej formie, jakby pod szkłem powiększającym, wszystkie tendencje rozwojowe, tak jakby dziecko próbowało przeskoczyć swój zwykły poziom. Związek pomiędzy zabawą a rozwojem należy porównać do związku pomiędzy nauką a rozwojem”. Tym bardziej dziwne wydaje się, że na ogół tak mało uwagi poświęca się znaczeniu zabawy w rozwoju małego dziecka.


W dalszej części artykułu
przeczytamy o:
- znaczeniu zabawy w życiu dziecka.


Artykułowi towarzyszy:

- opis zabawy w labirynt, do wykorzystania w różnych grupach wiekowych zarówno w przedszkolu, jak i w domu.


Objętość artykułu:
2 strony.