
Z czym to się je? – przyprawy (edukacja globalna)
Gabriela Lipska-Badoti
Październik 2013
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Uprawy roślin. Kiedy dzieci rozpoznają wszystkie składniki, powtórzcie wspólnie ich nazwy. Rozłóż przed przedszkolakami zdjęcia przedstawiające, jak rosną rośliny. Poproś uczestników, by się zastanowili, które składniki odpowiadają poszczególnym zdjęciom. G... więcej
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Uprawy roślin. Kiedy dzieci rozpoznają wszystkie składniki, powtórzcie wspólnie ich nazwy. Rozłóż przed przedszkolakami zdjęcia przedstawiające, jak rosną rośliny. Poproś uczestników, by się zastanowili, które składniki odpowiadają poszczególnym zdjęciom. G... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Pomoce dydaktyczne 2
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
- plakat przedstawiający różnorodne przyprawy, który został dołączony do miesięcznika – TU możesz go zobaczyć i zamówić;
- fotografie przypraw i sposobów ich rośnięcia – TU;
- fotografie przedstawiające pracowników plantacji i warunki ich pracy – TU.
- wykorzystanie zmysłów do poznania różnorodności świata;
- poznanie warunków, w jakich powstają przyprawy;
- przygotowanie dzieci do rozmowy o odpowiedzialnej konsumpcji.