Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Z czym to się je? – przyprawy (edukacja globalna)

Gabriela Lipska-Badoti   Październik 2013

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Uprawy roślin. Kiedy dzieci rozpoznają wszystkie składniki, powtórzcie wspólnie ich nazwy. Rozłóż przed przedszkolakami zdjęcia przedstawiające, jak rosną rośliny. Poproś uczestników, by się zastanowili, które składniki odpowiadają poszczególnym zdjęciom. G... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • plakat przedstawiający różnorodne przyprawy, który został dołączony do miesięcznika – TU możesz go zobaczyć i zamówić;
  • fotografie przypraw i sposobów ich rośnięcia – TU;
  • fotografie przedstawiające pracowników plantacji i warunki ich pracy – TU.
Poruszono w nim zagadnienia z zakresu edukacji globalnej: odpowiedzialnej konsumpcji, żywności, handlu, oraz uwzględniono następujące cele:
  • wykorzystanie zmysłów do poznania różnorodności świata;
  • poznanie warunków, w jakich powstają przyprawy;
  • przygotowanie dzieci do rozmowy o odpowiedzialnej konsumpcji.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Uprawy roślin. Kiedy dzieci rozpoznają wszystkie składniki, powtórzcie wspólnie ich nazwy. Rozłóż przed przedszkolakami zdjęcia przedstawiające, jak rosną rośliny. Poproś uczestników, by się zastanowili, które składniki odpowiadają poszczególnym zdjęciom. Gdy dopasujecie wszystkie zdjęcia, zapytaj dzieci, jak ich zdaniem rosną te rośliny, czy ktoś się nimi opiekuje, podlewa je. Zapytaj, jak według nich wyglądają i gdzie mieszkają osoby uprawiające te rośliny. Wykorzystaj elementy metody wspólnego myślenia, aby zachęcić dzieci do dzielenia się opiniami i uzasadnieniami. b) Na roli w Ugandzie. Pokaż dzieciom zdjęcia przedstawiające kobiety i mężczyzn pracujących na roli w Ugandzie. Powiedz, że to są osoby, które zajmują się hodowaniem roślin w kraju położonym we wschodniej Afryce. Z niektórych hodowanych w Ugandzie roślin powstają nasze przyprawy. Pozwól dzieciom na przyjrzenie się zdjęciom. Porozmawiajcie o warunkach pracy osób ze zdjęć: Czy to łatwa, czy ciężka praca? Dlaczego?

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane