Wspomaganie nauczycieli w rozwoju ważnym zadaniem dyrektora
Zmieniająca się rzeczywistość rodzi potrzebę nowego typu nauczyciela: samodzielnego, twórczego, przedsiębiorczego, aktywnego i radzącego sobie z problemami oraz orientującego się we współczesnym świecie. Nauczyciel małego dziecka powinien być osobą o niepowtarzalnej indywidualności, re... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Zmieniająca się rzeczywistość rodzi potrzebę nowego typu nauczyciela: samodzielnego, twórczego, przedsiębiorczego, aktywnego i radzącego sobie z problemami oraz orientującego się we współczesnym świecie. Nauczyciel małego dziecka powinien być osobą o niepowtarzalnej indywidualności, refleksyjną, myślącą krytycznie, a także zdolną do współdziałania z innymi, potrafiącą sprostać postawionym wyzwaniom. W wyniku prowadzonych badań nad rozwojem pracy zawodowej nauczycieli wyodrębniono skorelowane ze sobą i często współwystępujące cztery fazy:
• wzorców metodycznych;
• krytycznej refleksji;
• samokontroli;
• twórczą.
W artykule omówiono zakres wspomagania nauczyciela przez dyrektora w realizacji jego zadań oraz w rozwoju zawodowym. Przedstawiono pytania, na które na drodze własnego rozwoju zawodowego powinien odpowiedzieć sobie każdy nauczyciel.