Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 592.96 kb
Stron: 2
Id: 950

Wspomaganie nauczycieli w rozwoju ważnym zadaniem dyrektora

Barbara Szeląg   Czerwiec 2011

Zmieniająca się rzeczywistość rodzi potrzebę nowego typu nauczyciela: samodzielnego, twórczego, przedsiębiorczego, aktywnego i radzącego sobie z problemami oraz orientującego się we współczesnym świecie. Nauczyciel małego dziecka powinien być osobą o niepowtarzalnej indywidualności, re... więcej
Pobierz

Zobacz również

nadzór pedagogicznynauczycieldyrektorrozwój osobistyawans zawodowy

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2011

Zmieniająca się rzeczywistość rodzi potrzebę nowego typu nauczyciela: samodzielnego, twórczego, przedsiębiorczego, aktywnego i radzącego sobie z problemami oraz orientującego się we współczesnym świecie. Nauczyciel małego dziecka powinien być osobą o niepowtarzalnej indywidualności, refleksyjną, myślącą krytycznie, a także zdolną do współdziałania z innymi, potrafiącą sprostać postawionym wyzwaniom. W wyniku prowadzonych badań nad rozwojem pracy zawodowej nauczycieli wyodrębniono skorelowane ze sobą i często współwystępujące cztery fazy:
• wzorców metodycznych;
• krytycznej refleksji;
• samokontroli;
• twórczą.


W artykule omówiono zakres wspomagania nauczyciela przez dyrektora w realizacji jego zadań oraz w rozwoju zawodowym. Przedstawiono pytania, na które na drodze własnego rozwoju zawodowego powinien odpowiedzieć sobie każdy nauczyciel.