Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 416.43 kb
Stron: 4
Id: 833

Wspieranie młodego nauczyciela

Lidia Wollman   Marzec 2011

Młodzi nauczyciele, rozpoczynający zaraz po studiach pracę w zawodzie nauczyciela, muszą sobie poradzić z brakiem doświadczenia zawodowego, stresem związanym z wejściem w nowe środowisko, obawami, czy sprostają wymaganiom zawodu. W jaki sposób dyrektor placówki i starsi koledzy mogą im... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

nauczycielstaż

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Marzec 2011

Młodzi nauczyciele, rozpoczynający zaraz po studiach pracę w zawodzie nauczyciela, muszą sobie poradzić z brakiem doświadczenia zawodowego, stresem związanym z wejściem w nowe środowisko, obawami, czy sprostają wymaganiom zawodu. W jaki sposób dyrektor placówki i starsi koledzy mogą im ułatwić wejście w praktykę? Na czym powinna polegać ich pomoc?
(…) Przychodząc do pierwszej pracy tuż po studiach młody nauczyciel ma słabe wyobrażenie na temat swoich obowiązków i ogromu pracy, jaka go czeka już na starcie. Zwykle nie zna ani dzieci, ani grona pedagogicznego, z którym przyjdzie mu współpracować, nie wie, jak zaplanować i zorganizować swoją codzienną i całoroczną pracę, a przecież musi napisać stosowne plany, których potem musi się trzymać. Nie ma doświadczenia w kontaktach z rodzicami, z którymi będzie się na co dzień spotykać. Nie wie, jak wiele trudnych rozmów o sprawach dotyczących ich dzieci będzie musiał prowadzić, ani jak to robić, bo przecież rodzice są różni, z różnymi oczekiwaniami, wykształceniem i podejściem do własnych dzieci.


Autorka omawia najczęstsze problemy, które dotykają młodego nauczyciela dopiero rozpoczynającego pracę w zawodzie. Opisuje, na czyją i jaką pomoc młody nauczyciel może liczyć oraz prezentuje relację stażysta-opiekun stażu.