bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 416.43 kb
Stron: 4
Id: 833
Wspieranie młodego nauczyciela
Młodzi nauczyciele, rozpoczynający zaraz po studiach pracę w zawodzie nauczyciela, muszą sobie poradzić z brakiem doświadczenia zawodowego, stresem związanym z wejściem w nowe środowisko, obawami, czy sprostają wymaganiom zawodu. W jaki sposób dyrektor placówki i starsi koledzy mogą im... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Młodzi nauczyciele, rozpoczynający zaraz po studiach pracę w zawodzie nauczyciela, muszą sobie poradzić z brakiem doświadczenia zawodowego, stresem związanym z wejściem w nowe środowisko, obawami, czy sprostają wymaganiom zawodu. W jaki sposób dyrektor placówki i starsi koledzy mogą im ułatwić wejście w praktykę? Na czym powinna polegać ich pomoc?
(…) Przychodząc do pierwszej pracy tuż po studiach młody nauczyciel ma słabe wyobrażenie na temat swoich obowiązków i ogromu pracy, jaka go czeka już na starcie. Zwykle nie zna ani dzieci, ani grona pedagogicznego, z którym przyjdzie mu współpracować, nie wie, jak zaplanować i zorganizować swoją codzienną i całoroczną pracę, a przecież musi napisać stosowne plany, których potem musi się trzymać. Nie ma doświadczenia w kontaktach z rodzicami, z którymi będzie się na co dzień spotykać. Nie wie, jak wiele trudnych rozmów o sprawach dotyczących ich dzieci będzie musiał prowadzić, ani jak to robić, bo przecież rodzice są różni, z różnymi oczekiwaniami, wykształceniem i podejściem do własnych dzieci.
Autorka omawia najczęstsze problemy, które dotykają młodego nauczyciela dopiero rozpoczynającego pracę w zawodzie. Opisuje, na czyją i jaką pomoc młody nauczyciel może liczyć oraz prezentuje relację stażysta-opiekun stażu.