Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 741.12 kb
Stron: 3
Id: 1406

Wprowadzenie do metody 101 kroków

Danuta Chwastniewska   Wrzesień 2011

Wraz z obniżeniem wieku szkolnego pojawiła się dyskusja, od kiedy dziecko powinno zacząć czytać. Nie istnieje jednoznacznie ustalony wiek, w którym dziecko osiąga gotowość do nauki czytania i pisania. Jest to kwestia bardzo indywidualna, a zakres tego, co można uznać za „normalne”... więcej
Pobierz

Zobacz również

metoda 101 krokówmetody aktywnenauka czytanianauka pisaniapięciolatekprzygotowanie do szkoły

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Wraz z obniżeniem wieku szkolnego pojawiła się dyskusja, od kiedy dziecko powinno zacząć czytać. Nie istnieje jednoznacznie ustalony wiek, w którym dziecko osiąga gotowość do nauki czytania i pisania. Jest to kwestia bardzo indywidualna, a zakres tego, co można uznać za „normalne”, jest bardzo szeroki. Kiedy taka potrzeba się pojawi, nie należy jej hamować, spowalniać, niezależnie od tego, ile dziecko ma lat. Najlepszym sposobem na doprowadzenie dziecka do podjęcia zabawy z czytaniem i pisaniem jest dostarczanie mu bogatych, wszechstronnych doświadczeń, w wyniku których będzie kształciło te umiejętności w swoim własnym tempie.


W dalszej części artykułu został omówiony proces uczenia się z punktu widzenia neurologii, opisane oczekiwane osiągnięcia dziecka pięcioletniego w zakresie czytania i pisania oraz przesłanki za tym, dlaczego warto czytać. Przedstawione zostały także założenia metody 101 kroków.