Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

NA TROPIE LITER w Przedszkolu nr 48 w Poznaniu


Wpis dodał(a) Dorota Niemier miesiąc temu, wyświetleń 109


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Podczas realizacji tego projektu w trakcie zajęć dydaktycznych nasze przedszkolaki miały możliwość doskonalenia analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej. Dzieci brały udział w różnych zabawach rozwijających mowę - wykonywały ćwiczenia oddechowe rozwijające prawidłowy sposób oddychania, ćwiczenia usprawniające pracę narządów artykulacyjnych oparte o zabawy fonacyjne i artykulacyjne (ćwiczenia ortofoniczne i dźwiękonaśladowcze), nazywały obrazki, dzieliły wyrazy na sylaby i głoski, odczytywały teksty wyrazowo-obrazkowe, pracowały nad rozwijaniem umiejętności globalnego czytania, rozwiązywały zagadki i rebusy, szukały różnic w obrazkach, itp.

Dzieci 5 i 6-letnie chętnie poznawały litery, a każdą nowo poznaną ozdabiały różnymi technikami. Bawiły się literami, układając z nich sylaby, wyrazy i krótkie zdania. Najmłodsze przedszkolaki poznały pierwsze litery swoich imion.

W trakcie realizacji proponowanej tematyki dzieci poznawały różne środowiska, zwierzęta i rośliny, doskonaliły kompetencje czytelnicze, wykonywały prace plastyczne.

W ramach rozwijania zainteresowań czytelniczych dzieci odwiedziły księgarnię oraz bibliotekę. Chętnie słuchały opowiadań i bajek, wypowiadały się na podstawie ich treści, uczyły się wierszyków i piosenek, przygotowywały przedstawienia dla rodziców.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Dorota Niemier