Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 615.5 kb
Stron: 3
Id: 3456

Wielki wyścig zwierząt (gra matematyczna)

Magazyn specjalny 2013

Przykładowe aktywności ze scenariusza: b) Ustawianie przez dzieci zwierząt na linii startu. Dzieci wspólnie z nauczycielem układają na linii startu kartoniki z kolejnymi dziesięcioma liczebnikami od 1 do 10 – tworząc linię startową dla dziesięciu zawodników. Na odwrocie każdego kartonika z liczbą j... więcej
Pobierz

Zobacz również

grymatematykascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Gra matematyczna doskonaląca umiejętność przeliczania w zakresie 10.

Klikając TU - pobierzesz elementy do wykonania gry!

Zawarte w scenariuszu cele szczegółowe to:
  • doskonalenie umiejętności dodawania;
  • utrwalenie znajomości liczb w zakresie 10 i cyfr od 0 do 9;
  • tworzenie gry-ściganki wspólnie z nauczycielem;
  • dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela;
  • utrwalenie posiadanej przez dziecko wiedzy o otaczającym świecie;
  • doskonalenie umiejętności kojarzenia faktów i wyciągania wniosków.

Przykładowe aktywności ze scenariusza: b) Ustawianie przez dzieci zwierząt na linii startu. Dzieci wspólnie z nauczycielem układają na linii startu kartoniki z kolejnymi dziesięcioma liczebnikami od 1 do 10 – tworząc linię startową dla dziesięciu zawodników. Na odwrocie każdego kartonika z liczbą jest umieszczona litera (uwaga: dołączone jako pomoc dydaktyczna kartoniki z cyframi i literami należy ze sobą skleić!). Dziecko odwraca kartonik nr 1, odczytuje literę „K” i spośród kartonowych sylwet zwierząt wybiera tę, której nazwa rozpoczyna się na daną głoskę (w tym wypadku „K” jak KRÓLIK). Inne zwierzęta: tygrys (2), antylopa (3), pantera (4), zebra (5), żyrafa (6), nosorożec (7), słoń (8), hipopotam (9), lis (10). Te zwierzęta są pionkami w grze. Dzieci ustawiają liczby od 1 do 10. Następnie odczytują litery i wyszukują zwierzątko, którego nazwa rozpoczyna się daną głoską (używanie liczebników porządkowych). a) Zgadnij, co to za zwierzę – zabawa ruchowa. Dzieci biegają po sali w rytm tamburyna, na przerwę w muzyce zatrzymują się, a jedno z nich zostaje przykryte przez nauczyciela kocem. Zadaniem przykrytego dziecka jest naśladowanie odgłosu wskazanego zwierzęcia, tak aby reszta grupy odgadła, co to za zwierzę oraz kto je naśladował.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania