Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 705.07 kb
Stron: 3
Id: 3334

Wianek dla Pani Lato (scenariusz zajęć otwartych)

Gabriela Gąsienica   Maj 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Koszyczek pełen kwiatów. Zabawa matematyczna dla dzieci i rodziców – rodzice siedzą na obwodzie koła. Dzieci podchodzą we wskazane miejsce, zabierają jeden koszyczek i wracają do swojego rodzica (w koszyczku znajduje się krótka instrukcja do tej zabawy). W tym czas... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulateklatoscenariusz zajęćtrzylatekwspółpraca z rodzicamizajęcia otwarte

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:

  • plakat przedstawiający przepiękną Panią Lato, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć;
  • emblematy do zabaw oraz nuty do piosenek – TU;
  • podkłady do piosenek: „Pierwsze kroki Lata” (TU) oraz "Wicie wianków" (TU).

Scenariusz zajęć otwartych w grupie dzieci 2,5- i 3-letnich, w którym ujęto następujące cele szczegółowe – dzieci:

  • recytują wiersz i śpiewają piosenkę na forum;
  • rozumieją zasady zabaw ruchowych i aktywnie w nich uczestniczą;
  • rozpoznają podstawowe kolory (żółty, niebieski, czerwony, pomarańczowy);
  • przeliczają przedmioty w zakresie od 1 do 3 (i więcej);
  • z pomocą rodziców wykonują zadania matematyczne na przeliczanie;
  • z pomocą rodziców sprawdzają poprawność wykonania zadania;
  • wspólnie z rodzicami wykonują letni wianek techniką wyklejania.

 

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Koszyczek pełen kwiatów. Zabawa matematyczna dla dzieci i rodziców – rodzice siedzą na obwodzie koła. Dzieci podchodzą we wskazane miejsce, zabierają jeden koszyczek i wracają do swojego rodzica (w koszyczku znajduje się krótka instrukcja do tej zabawy). W tym czasie nauczycielka rozsypuje na dywanie kwiaty w czterech kolorach (żółtym, czerwonym, pomarańczowym, niebieskim) – warto przygotować większą liczbę kwiatów, niż mamy dzieci (kwiaty mogą być „płaskie” – np. wycięte z kolorowego papieru lub „przestrzenne” – np. wykonane z bibuły karbowanej). a) Rodzice otrzymują na kartce wskazówki, które mają przekazać dzieciom w czasie zabawy – Przynieś do naszego koszyczka: • 3 żółte kwiaty, • 2 czerwone kwiatki, • 1 pomarańczowy kwiat, • 1 niebieski kwiat. b) Wspólne sprawdzenie wykonania zadania. Pytania kontrolne od nauczyciela. Dzieci wraz z rodzicami wyszukują w koszyczku kwiaty w danym kolorze i przeliczają: • Policzcie, ile macie żółtych kwiatków. • Kto ma inaczej? • Co trzeba zrobić, żebyś miał 3 żółte kwiatki? • Przeliczcie, ile wszystkich kwiatów macie w koszyczku. • Kto ma inaczej? • Co trzeba zrobić, żebyś miał tyle samo co inni?

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania