bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 584.66 kb
Stron: 3
Id: 960
Wartościowe zasady dla naszej ogłady
Obserwując zachowania zwierząt i człowieka, zauważamy istotną różnicę. Zwierzęta działają instynktownie – nie programują swoich zachowań, nie przewidują ich skutków. Nie podejmują decyzji, a reagują jedynie na określone bodźce lub potrzeby. Człowiek natomiast ma możliwość bycia ś... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Obserwując zachowania zwierząt i człowieka, zauważamy istotną różnicę. Zwierzęta działają instynktownie – nie programują swoich zachowań, nie przewidują ich skutków. Nie podejmują decyzji, a reagują jedynie na określone bodźce lub potrzeby. Człowiek natomiast ma możliwość bycia świadomym swych zachowań i rozumienia tego, co czyni. Potrafi zaplanować swoje zachowania i przewidzieć ich skutki. Może z pełną świadomością decydować o tym, jaką postawę przyjąć wobec siebie i życia.
(…) Pewne zachowania prowadzą do rozwoju i szczęścia, do budowania pozytywnych więzi z samym sobą i z innymi ludźmi. Są jednak i takie zachowania, które prowadzą do egoizmu, agresji czy desperacji. Z tego powodu konieczne jest ciągłe przypominanie wartościowych zasad, które należy wpajać człowiekowi od najmłodszych lat.
W artykule wyjaśniono pojęcie wartości, przedstawiono najważniejsze cele wychowania oraz cechy, które należy wyrabiać u dzieci w związku z kształtowaniem się u nich w wieku przedszkolnym podstaw ich charakteru. Autorka podkreśla, że zmianę otoczenia na lepsze nauczyciel powinien zacząć od samego siebie.
