Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

W zgodzie z naturą (edukacja globalna)

Katarzyna Sajkowska  
Listopad 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: W dziupli. Spytaj dzieci, gdzie się znajdują kamieniołomy – W mieście, w lesie, na łące? Kto tam mieszka (zwierzęta, ptaki)? Powiedz dzieciom, że teraz będą ptaszkami. Każdy ma swoją dziuplę (krzesełko z przylepionym rysunkiem dziupli na oparciu – rysunki te m... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać bezpłatnie.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 419.59 kb
Stron: 2
Id: 3707

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
ekologia
globalizacja
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
ekologia
globalizacja
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Scenariuszowi zajęć towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • nagranie odgłosów (drwal, piła, ptaki) – znajdziesz TU;
  • fotografie do ćwiczeń, przedstawiające elementy przyrody i elementy antropogeniczne – TU;
  • gotowe wzory emblematów do zabawy – TU.

Zrównoważony rozwój to takie gospodarowanie naturalnymi zasobami, aby środowisko naturalne harmonijnie współgrało z wytworami ludzkimi. Innymi słowy, to taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie. Gospodarcze wykorzystanie zasobów Ziemi jest niezbędne, ale możemy to robić w taki sposób, aby nie zaburzać równowagi środowiska naturalnego i by nie odbierać komfortu życia ludziom. Ten temat warto podejmować już z przedszkolakami!

W scenariuszu zawarto następujące cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z podstawowymi surowcami naturalnymi;
  • przygotowanie dzieci do rozmowy o zrównoważonym rozwoju;
  • kształtowanie szacunku do przyrody i jej naturalnych zasobów;
  • poszerzanie wiedzy dzieci nt. niebezpieczeństw, jakie zagrażają przyrodzie ze strony ludzi.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: W dziupli. Spytaj dzieci, gdzie się znajdują kamieniołomy – W mieście, w lesie, na łące? Kto tam mieszka (zwierzęta, ptaki)? Powiedz dzieciom, że teraz będą ptaszkami. Każdy ma swoją dziuplę (krzesełko z przylepionym rysunkiem dziupli na oparciu – rysunki te można później dać dzieciom do pokolorowania, dorysowania ptaków itd.). Przedszkolaki wchodzą do dziupli (siadają na krzesełkach) i pokazują, jak im jest tam dobrze. Dzieci są ptaszkami, krzesełka dziuplami. Kiedy jest cisza, „ptaszki” siedzą w swoich domkach. Kiedy włączasz odgłosy ptaszków, wylatują z dziupli i biegają po sali. W pewnym momencie przychodzi warcząc (odgłos piły mechanicznej) drwal (ty) i wyrąbuje drzewo (zabiera krzesełko). Któryś ptaszek traci dom. Kiedy nie zostaje już żadne krzesełko, siadamy w kole.