Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

W zgodzie z naturą (edukacja globalna)

Katarzyna Sajkowska   Listopad 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: W dziupli. Spytaj dzieci, gdzie się znajdują kamieniołomy – W mieście, w lesie, na łące? Kto tam mieszka (zwierzęta, ptaki)? Powiedz dzieciom, że teraz będą ptaszkami. Każdy ma swoją dziuplę (krzesełko z przylepionym rysunkiem dziupli na oparciu – rysunki te m... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Scenariuszowi zajęć towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • nagranie odgłosów (drwal, piła, ptaki) – znajdziesz TU;
  • fotografie do ćwiczeń, przedstawiające elementy przyrody i elementy antropogeniczne – TU;
  • gotowe wzory emblematów do zabawy – TU.

Zrównoważony rozwój to takie gospodarowanie naturalnymi zasobami, aby środowisko naturalne harmonijnie współgrało z wytworami ludzkimi. Innymi słowy, to taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie. Gospodarcze wykorzystanie zasobów Ziemi jest niezbędne, ale możemy to robić w taki sposób, aby nie zaburzać równowagi środowiska naturalnego i by nie odbierać komfortu życia ludziom. Ten temat warto podejmować już z przedszkolakami!

W scenariuszu zawarto następujące cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z podstawowymi surowcami naturalnymi;
  • przygotowanie dzieci do rozmowy o zrównoważonym rozwoju;
  • kształtowanie szacunku do przyrody i jej naturalnych zasobów;
  • poszerzanie wiedzy dzieci nt. niebezpieczeństw, jakie zagrażają przyrodzie ze strony ludzi.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: W dziupli. Spytaj dzieci, gdzie się znajdują kamieniołomy – W mieście, w lesie, na łące? Kto tam mieszka (zwierzęta, ptaki)? Powiedz dzieciom, że teraz będą ptaszkami. Każdy ma swoją dziuplę (krzesełko z przylepionym rysunkiem dziupli na oparciu – rysunki te można później dać dzieciom do pokolorowania, dorysowania ptaków itd.). Przedszkolaki wchodzą do dziupli (siadają na krzesełkach) i pokazują, jak im jest tam dobrze. Dzieci są ptaszkami, krzesełka dziuplami. Kiedy jest cisza, „ptaszki” siedzą w swoich domkach. Kiedy włączasz odgłosy ptaszków, wylatują z dziupli i biegają po sali. W pewnym momencie przychodzi warcząc (odgłos piły mechanicznej) drwal (ty) i wyrąbuje drzewo (zabiera krzesełko). Któryś ptaszek traci dom. Kiedy nie zostaje już żadne krzesełko, siadamy w kole.

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź