Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 908.7 kb
Stron: 5
Id: 1803

W szkolnym labiryncie (doskonalenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej)

Beata Bielska   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: U dzieci w wieku przedszkolnym zaburzona koordynacja wzrokowo-ruchowa objawia się małą precyzją ruchów i trudnościami w czasie wykonywania prostych zadań. Dzieci z zaburzoną lub słabo rozwiniętą koordynacją wzrokowo- ruchową mają trudności w zakresie: czynności samoobsługo... więcej
Pobierz

Zobacz również

cykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?przygotowanie do szkołyscenariusz zajęćWielkanoc

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Fragment artykułu:
U dzieci w wieku przedszkolnym zaburzona koordynacja wzrokowo-ruchowa objawia się małą precyzją ruchów i trudnościami w czasie wykonywania prostych zadań. Dzieci z zaburzoną lub słabo rozwiniętą koordynacją wzrokowo- ruchową mają trudności w zakresie: czynności samoobsługowych, prawidłowego posługiwania się przyborami do ćwiczeń gimnastycznych, ćwiczeń równoważnych i organizacyjno- porządkowych, posługiwania się podstawowymi narzędziami i przedmiotami codziennego użytku, wykonywania prac artystycznych, nauki pisania oraz odwzorowywania (utrzymywanie się w liniaturze zeszytu, silny nacisk ołówka, pióra), zabaw konstrukcyjnych i manipulacyjnych, wypełniania labiryntów rysunkowych.


W kolejnej części swojego cyklu Autorka skoncentrowała się na przedstawieniu gotowych propozycji ćwiczeń i zabaw z zakresu doskonalenia percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Podała także konkretne wskazania dotyczące tego, jak w codziennym nauczycielskim postępowaniu:
- rozwijać u dziecka aktywność poznawczą;
- doskonalić pamięć, spostrzegawczość oraz koncentrację uwagi;
- rozwijać wyobraźnię oraz wrażliwość estetyczną;
- kształtować rozwój emocjonalny;
- rozwijać sprawność ruchową i manualną;
- rozbudzać zainteresowania zgodnie z kierunkiem uzdolnień dziecka.


Artykułowi towarzyszą:

- dwa scenariusze zajęć: „Wielkanocne niespodzianki” oraz „Wielkanocne spotkania”.


Objętość artykułu:
5 stron.