Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 604.11 kb
Stron: 3
Id: 3253

W niezwykłym domu (scenariusz zajęć rozwijających wyobraźnię)

Maria Broda-Bajak   Kwiecień 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Latający dywan. Zabawa dramowa przy fantazyjnym podkładzie muzycznym: nauczycielka zaprasza dzieci na dywan, dzieci ustawiają się w kole wokół chusty animacyjnej. Nauczycielka informuje, że nie jest to dziś chusta, lecz zaczarowany latający dywan. Dzieci chwytają j... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekpięciolatekscenariusz zajęćwyobraźnia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • komplet obrazków do zabaw oraz zapis nutowy do piosenki „Domek-niewiadomek” – znajdziesz je TU;
  • podkład muzyczny do piosenki „Domek-niewiadomek” (TU);
  • podkład muzyczny do zabawy „Latający dywan” – TU;
  • obrazki fantazyjnych domów i ich mieszkańców – ukazały się w formie plakatu dołączonego do miesięcznika (TU możesz go zobaczyć).
Treść artykułu stanowi scenariusz zajęć rozwijających wyobraźnię dla dzieci cztero-, pięcioletnich. Założono w nim realizację następujących celów operacyjnych – dziecko:
  • uczestniczy w zabawie dramowej i w zabawie w parach;
  • słucha treści wiersza i podejmuje próby rozmowy związanej z jego tematyką;
  • rozwija wyobraźnię i ćwiczy percepcję dotykową na drodze ćwiczeń twórczych;
  • motywuje swój wybór;
  • śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem i gestem;
  • opanowuje pamięciowo wiersz ilustrowany gestem;
  • wykonuje pracę plastyczną z użyciem pasteli suchych.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Latający dywan. Zabawa dramowa przy fantazyjnym podkładzie muzycznym: nauczycielka zaprasza dzieci na dywan, dzieci ustawiają się w kole wokół chusty animacyjnej. Nauczycielka informuje, że nie jest to dziś chusta, lecz zaczarowany latający dywan. Dzieci chwytają ją za krawędzie. Gdy nauczycielka włącza muzykę, dzieci zaczynają wachlować rytmicznie chustą – najpierw delikatnie (dywan przygotowuje się do lotu), potem coraz mocniej. Następnie opuszczają chustę i do jej wnętrza wchodzi pięcioro dzieci – siadają w siadzie skrzyżnym i wykonują następujące czynności: obserwują przez lornetki rozpościerający się widok, wystawiają twarze do słońca, chowają się pod parasolami przed nagłym deszczem, itp. Pozostałe dzieci w tym czasie poruszają chustą, trzymając za jej brzegi. Po chwili dzieci dolatują do celu – na łąkę, na której znajduje się dom, w którym śmieszy. Następuje wymiana dzieci siedzących w środku na kolejne. Zabawa kończy się, gdy wszyscy uczestnicy „wylądują na łące” przed domem, w którym śmieszy.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania