Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 685.56 kb
Stron: 3
Id: 3438

W krainie ptaków – scenariusz zajęć ruchowych z elementami gimnastyki korekcyjnej

Edyta Kaczanowska   Magazyn specjalny 2013

Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Skrzydełka i skrzydła. Ćwiczenie z napinaniem mięśni międzyłopatkowych – dzieci nadal siedzą skrzyżnie z ramionami zgiętymi w łokciach i dłońmi skierowanymi ku górze. Na hasło: Skrzydełka!, cofają ramiona z uwypuklaniem klatki piersiowej (patrz rysunek obok). ... więcej
Pobierz

Zobacz również

kinezjologia edukacyjnascenariusz zajęćzajęcia ruchowe

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zdrowie i sprawność fizyczna

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie ptaków do wykorzystania podczas zabaw i ćwiczeń (znajdziesz je TU);
  • podkład instrumentalny do piosenki „Bocian i żaby” (TU).
Gimnastyka korekcyjna może się kojarzyć z nużącym powtarzaniem ćwiczeń. Ze względu na specyfikę rozwoju psychofizycznego dzieci w wieku przedszkolnym należy takie zajęcia ubarwiać poprzez stosowanie formy zabawowej. Prezentowany scenariusz zajęć ruchowych zawiera elementy gimnastyki korekcyjnej oraz metody kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona. Do zaproponowanej tematyki można sięgać w dowolnym momencie roku szkolnego.

W scenariuszu uwzględniono następujące cele ogólne:
  • kształtowanie prawidłowej sylwetki poprzez wzmocnienie mięśni ściągających łopatki oraz rozciągnięcie mięśni piersiowych;
  • stworzenie okazji do aktywności ruchowo-rytmicznej oraz doskonalenia koordynacji ruchowej;
  • wdrażanie do współpracy podczas ćwiczeń ruchowych.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Skrzydełka i skrzydła. Ćwiczenie z napinaniem mięśni międzyłopatkowych – dzieci nadal siedzą skrzyżnie z ramionami zgiętymi w łokciach i dłońmi skierowanymi ku górze. Na hasło: Skrzydełka!, cofają ramiona z uwypuklaniem klatki piersiowej (patrz rysunek obok). Na hasło: Skrzydła!, dzieci wstają, prostują ramiona i cofając je, uwypuklają klatkę piersiową. Dłonie są również skierowane ku górze. Dzieci wykonują oba ćwiczenia kilkakrotnie. Potem następuje odpoczynek: podnoszenie rąk i głowy do góry, objęcie głowy dłońmi, prawym łokciem dotykanie lewego kolana, potem lewym łokciem prawego kolana z rytmicznym oddychaniem. b) Strusie jajko. Zabawa z piłeczkami przy muzyce relaksacyjnej – dzieci leżą na plecach z piłeczką na brzuchu i ramionami wzdłuż ciała. Powoli poruszają wyprostowanymi ramionami po podłodze do głowy i z powrotem do pozycji wyjściowej. Potem biorą piłeczkę do jednej ręki, którą trzymają wzdłuż ciała. Druga ręka leży wyprostowana przy głowie. Przenoszą rękę z piłeczką po podłodze, przekładają piłeczkę do drugiej ręki i opuszczają wzdłuż ciała. Ponownie wykonują ćwiczenie. Następnie powtarzają ruchy w pozycji siedzącej i w pozycji stojącej. Na koniec rozluźniają ramiona. Po zebraniu piłeczek następuje zakończenie zajęcia.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania