Twórcze rozwiązywanie konfliktów miedzy dziećmi - pomysły na zabawy [część druga]
Anna Jankowska
Marzec 2017
"Bardzo ważnym aspektem tego rodzaju zabaw jest pokazanie dziecku zachowań prospołecznych, takich jak: empatia, udzielanie pomocy, dzielenie się, współdziałanie. To zachowania korzystne dla innych osób, zatem ukierunkowujące myślenie dziecka nie tylko na siebie i własne potrzeby. Oczywiście im stars... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
"Bardzo ważnym aspektem tego rodzaju zabaw jest pokazanie dziecku zachowań prospołecznych, takich jak: empatia, udzielanie pomocy, dzielenie się, współdziałanie. To zachowania korzystne dla innych osób, zatem ukierunkowujące myślenie dziecka nie tylko na siebie i własne potrzeby. Oczywiście im stars... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
"Bardzo ważnym aspektem tego rodzaju zabaw jest pokazanie dziecku zachowań prospołecznych, takich jak: empatia, udzielanie pomocy, dzielenie się, współdziałanie. To zachowania korzystne dla innych osób, zatem ukierunkowujące myślenie dziecka nie tylko na siebie i własne potrzeby. Oczywiście im starsze dziecko, tym większa zdolność do empatycznego postrzegania sytuacji czy innych osób. To zrozumiałe. Nie trzeba więc od razu wymagać od trzylatka, by rezygnował ze swoich pragnień dla dobra ogółu. To będzie trudne. Niemniej jednak wiele badań psychologicznych udowodniło, że dzieci w wieku przedszkolnym potrafi ą zwracać uwagę na sytuację, w jakiej znajdują się inni. Zatem pielęgnowanie „wewnętrznego egoisty” nie jest jedynym rozwiązaniem, jeśli chodzi o poszanowanie rozwoju małego człowieka. Dzieci w wieku trzech-czterech lat są bardziej skłonne odpowiadać na
zmartwienia innych dzieci, solidaryzując się z nimi, jeśli łączą je relacje koleżeńskie. Inaczej mówiąc: Utożsamiam się z tym, co znam (kogo znam). Starsze dzieci są zdolne do empatyzowania również z osobami i postaciami, których nigdy nie znały. (...)"
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz