Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 378.14 kb
Stron: 3
Id: 830
Trzeba czy nie trzeba? Rozwój dziecka czy stos papierów? (list otwarty do Ministra Edukacji Narodowej)
Szanowna Pani Minister! Ostatnie lata obfitują w zmiany w różnych aktach prawnych dotyczących wychowania przedszkolnego. Nowego kształtu nabrała m.in. podstawa programowa, zmieniła się procedura dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego, inne są także sposoby zapis&oa... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Szanowna Pani Minister!
Ostatnie lata obfitują w zmiany w różnych aktach prawnych dotyczących wychowania przedszkolnego. Nowego kształtu nabrała m.in. podstawa programowa, zmieniła się procedura dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego, inne są także sposoby zapisów w dzienniku oraz formy i zasady nadzoru pedagogicznego. To oczywiste, że przedszkole nie może istnieć bez dokumentów. Można zadać sobie jednak pytanie, gdzie jest granica, za którą ilość dokumentów zaczyna uniemożliwiać wykonywanie podstawowych zadań stawianych przed daną instytucją. Obserwacje działań wielu przedszkoli oraz informacje, jakie docierają od nauczycieli i dyrektorów, skłaniają do refleksji, iż podczas starań uwzględniania w swojej nauczycielskiej pracy zmian (często mało konkretnych) i nowości, gubi się nawet doświadczony nauczyciel. Dokumenty, a raczej ich ilość i jakość, ogólnikowo sformułowane rozporządzenia, zaczynają blokować podstawowe zadania stawiane przed przedszkolem. Nowe rozporządzenia, komunikaty MEN i interpretacje pojawiających się na rynku poradników prawnych, szkoleniowców, mogą paraliżować pracę polskich przedszkoli. Istnieje niebezpieczeństwo, że nauczyciele przedszkoli przestaną zastanawiać się głębiej nad edukacją i wychowaniem dziecka – zamiast skupiać się na doskonaleniu zawodowym i podnoszeniu kompetencji osobistych, swoją aktywność ukierunkowują bowiem na zrozumienie zawiłych i szybko przybywających regulacjach prawnych (…).