bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 455.19 kb
Stron: 4
Id: 383
To MOJE dziecko (czyli o problemach wzajemnych relacji…)
Dalsza część podtytułu: …między nauczycielami przedszkolnymi a rodzicami ich podopiecznych. Przedszkole jest szczególnego typu instytucją dla wspomnianego w tytule procesu i piszę o tym nie dlatego, że mój tekst kierowany jest do nauczycieli przedszkoli. Nawet nie zdaje... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dalsza część podtytułu: …między nauczycielami przedszkolnymi a rodzicami ich podopiecznych.
Przedszkole jest szczególnego typu instytucją dla wspomnianego w tytule procesu i piszę o tym nie dlatego, że mój tekst kierowany jest do nauczycieli przedszkoli. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak silnie to, w jaki sposób komunikujemy się z rodzicami naszych podopiecznych sprawia, że warunkujemy tym samym postawy dorosłych wobec nas oraz instytucji edukacyjnych w ogóle. Nie ma się co oszukiwać. Nauczyciel może nie wiem jak silnie emocjonalnie angażować się w relacje ze swoimi podopiecznymi, uwielbiać kontakt z nimi, pasjonować się ich każdym, codziennym, a przecież coraz dojrzalszym reagowaniem na doświadczanie świata w warunkach organizowanych przez niego zajęć czy też obserwowanych, a spontanicznych zachowań, a i tak nie jest ani mamą, ani tatą, ani babcią czy dziadkiem, a więc kimś naturalnie mu bliskim. A jednak szczególny poziom zbliżonych do rodzinnych relacji z maluchem może nastąpić – pod warunkiem, że nie będziemy w nachalny sposób zabiegać, specjalnie oczekiwać czy usilnie się domagać tego poziomu.
W artykule poruszono problem relacji między nauczycielami przedszkolnymi, a rodzicami ich podopiecznych. Przeczytamy w nim o rozbieżności postaw, o tym, w jaki sposób powinna przebiegać komunikacja (i od czego winna być uzależniona) oraz zapoznamy się z typologią pozytywnych i negatywnych postaw rodzicielskich wg Marii Ziemskiej.
