Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

To MOJE dziecko (czyli o problemach wzajemnych relacji…)

Bogusław Śliwerski   Luty 2011

Dalsza część podtytułu: …między nauczycielami przedszkolnymi a rodzicami ich podopiecznych.   Przedszkole jest szczególnego typu instytucją dla wspomnianego w tytule procesu i piszę o tym nie dlatego, że mój tekst kierowany jest do nauczycieli przedszkoli. Nawet nie zdaje... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Dalsza część podtytułu: …między nauczycielami przedszkolnymi a rodzicami ich podopiecznych.
 

Przedszkole jest szczególnego typu instytucją dla wspomnianego w tytule procesu i piszę o tym nie dlatego, że mój tekst kierowany jest do nauczycieli przedszkoli. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak silnie to, w jaki sposób komunikujemy się z rodzicami naszych podopiecznych sprawia, że warunkujemy tym samym postawy dorosłych wobec nas oraz instytucji edukacyjnych w ogóle. Nie ma się co oszukiwać. Nauczyciel może nie wiem jak silnie emocjonalnie angażować się w relacje ze swoimi podopiecznymi, uwielbiać kontakt z nimi, pasjonować się ich każdym, codziennym, a przecież coraz dojrzalszym reagowaniem na doświadczanie świata w warunkach organizowanych przez niego zajęć czy też obserwowanych, a spontanicznych zachowań, a i tak nie jest ani mamą, ani tatą, ani babcią czy dziadkiem, a więc kimś naturalnie mu bliskim. A jednak szczególny poziom zbliżonych do rodzinnych relacji z maluchem może nastąpić – pod warunkiem, że nie będziemy w nachalny sposób zabiegać, specjalnie oczekiwać czy usilnie się domagać tego poziomu.


W artykule poruszono problem relacji między nauczycielami przedszkolnymi, a rodzicami ich podopiecznych. Przeczytamy w nim o rozbieżności postaw, o tym, w jaki sposób powinna przebiegać komunikacja (i od czego winna być uzależniona) oraz zapoznamy się z typologią pozytywnych i negatywnych postaw rodzicielskich wg Marii Ziemskiej.

 

Więcej z tego numeru

Luty 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane