bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 455.19 kb
Id: 383
To MOJE dziecko (czyli o problemach wzajemnych relacji…)
Dalsza część podtytułu: …między nauczycielami przedszkolnymi a rodzicami ich podopiecznych. Przedszkole jest szczególnego typu instytucją dla wspomnianego w tytule procesu i piszę o tym nie dlatego, że mój tekst kierowany jest do nauczycieli przedszkoli. Nawet nie zdaje... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dalsza część podtytułu: …między nauczycielami przedszkolnymi a rodzicami ich podopiecznych.
Przedszkole jest szczególnego typu instytucją dla wspomnianego w tytule procesu i piszę o tym nie dlatego, że mój tekst kierowany jest do nauczycieli przedszkoli. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak silnie to, w jaki sposób komunikujemy się z rodzicami naszych podopiecznych sprawia, że warunkujemy tym samym postawy dorosłych wobec nas oraz instytucji edukacyjnych w ogóle. Nie ma się co oszukiwać. Nauczyciel może nie wiem jak silnie emocjonalnie angażować się w relacje ze swoimi podopiecznymi, uwielbiać kontakt z nimi, pasjonować się ich każdym, codziennym, a przecież coraz dojrzalszym reagowaniem na doświadczanie świata w warunkach organizowanych przez niego zajęć czy też obserwowanych, a spontanicznych zachowań, a i tak nie jest ani mamą, ani tatą, ani babcią czy dziadkiem, a więc kimś naturalnie mu bliskim. A jednak szczególny poziom zbliżonych do rodzinnych relacji z maluchem może nastąpić – pod warunkiem, że nie będziemy w nachalny sposób zabiegać, specjalnie oczekiwać czy usilnie się domagać tego poziomu.
W artykule poruszono problem relacji między nauczycielami przedszkolnymi, a rodzicami ich podopiecznych. Przeczytamy w nim o rozbieżności postaw, o tym, w jaki sposób powinna przebiegać komunikacja (i od czego winna być uzależniona) oraz zapoznamy się z typologią pozytywnych i negatywnych postaw rodzicielskich wg Marii Ziemskiej.