Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 966.19 kb
Stron: 6
Id: 1403

Szkoła już blisko! (spotkania przed szkołą w przedszkolu)

Beata Bielska   Wrzesień 2011

Postacią wiodącą w prezentowanych artykułach będzie fantastyczny motyl Ikar. Kontakt z Ikarem może być sygnałem dla dzieci do spotkania, na przykład raz w tygodniu, z bajką relaksacyjną i odpoczynkiem. Czas relaksu określa nauczyciel i dostosowuje do potrzeb dzieci. Zajęcia tego typu wyzwalają inicj... więcej
Pobierz

Zobacz również

adaptacjaemocjemetody aktywnemetody relaksacyjnepięciolatekplastykaprzygotowanie do szkołyrozwój społecznyscenariusz zajęćwcześniejszy obowiązek szkolnycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej z działu

Gotowość szkolna

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Postacią wiodącą w prezentowanych artykułach będzie fantastyczny motyl Ikar. Kontakt z Ikarem może być sygnałem dla dzieci do spotkania, na przykład raz w tygodniu, z bajką relaksacyjną i odpoczynkiem. Czas relaksu określa nauczyciel i dostosowuje do potrzeb dzieci. Zajęcia tego typu wyzwalają inicjatywę oraz sprzyjają otwartości. Wspólna cisza i spokój to nie tylko podróż w wyobraźni, ale również rodzaj spotkania integracyjnego w zespole. Bajkowe opowiadania motylka Ikara są także wstępem do nauki tworzenia obrazów w wyobraźni, czyli wizualizacji. Pod wpływem słuchanych opowiadań, mali odbiorcy rozwijają myślenie twórcze i fantazję. Uczą się odbierać świat wszystkimi zmysłami. Osoba prowadząca może wzbogacić ćwiczenia o aromaterapię i muzykoterapię. Nauczyciel czyta lub opowiada wraz z sympatycznym motylkiem Ikarem, którego przypina do ubrania lub tablicy. Na zakończenie proponujemy dzieciom wspólne zabawy, na przykład w zespołach.


W artykule Autorka zawarła interesujące propozycje i ćwiczenia pomagające budować współpracę w grupie, uwrażliwiać na potrzeby innych, wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka oraz ułatwiać adaptację dziecka do nowych warunków. Poruszyła także problem wychowania artystycznego jako okazji do nawiązywania bliższych kontaktów w zespole. Przedstawiła także praktyczne rady dotyczące tego, jak przygotować dziecko do pierwszych kontaktów z zespołem klasowym.