Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 966.19 kb
Stron: 6
Id: 1403

Szkoła już blisko! (spotkania przed szkołą w przedszkolu)

Beata Bielska   Wrzesień 2011

Postacią wiodącą w prezentowanych artykułach będzie fantastyczny motyl Ikar. Kontakt z Ikarem może być sygnałem dla dzieci do spotkania, na przykład raz w tygodniu, z bajką relaksacyjną i odpoczynkiem. Czas relaksu określa nauczyciel i dostosowuje do potrzeb dzieci. Zajęcia tego typu wyzwalają inicj... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

adaptacjaemocjemetody aktywnemetody relaksacyjnepięciolatekplastykaprzygotowanie do szkołyrozwój społecznyscenariusz zajęćwcześniejszy obowiązek szkolnycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej z działu

Gotowość szkolna

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Postacią wiodącą w prezentowanych artykułach będzie fantastyczny motyl Ikar. Kontakt z Ikarem może być sygnałem dla dzieci do spotkania, na przykład raz w tygodniu, z bajką relaksacyjną i odpoczynkiem. Czas relaksu określa nauczyciel i dostosowuje do potrzeb dzieci. Zajęcia tego typu wyzwalają inicjatywę oraz sprzyjają otwartości. Wspólna cisza i spokój to nie tylko podróż w wyobraźni, ale również rodzaj spotkania integracyjnego w zespole. Bajkowe opowiadania motylka Ikara są także wstępem do nauki tworzenia obrazów w wyobraźni, czyli wizualizacji. Pod wpływem słuchanych opowiadań, mali odbiorcy rozwijają myślenie twórcze i fantazję. Uczą się odbierać świat wszystkimi zmysłami. Osoba prowadząca może wzbogacić ćwiczenia o aromaterapię i muzykoterapię. Nauczyciel czyta lub opowiada wraz z sympatycznym motylkiem Ikarem, którego przypina do ubrania lub tablicy. Na zakończenie proponujemy dzieciom wspólne zabawy, na przykład w zespołach.


W artykule Autorka zawarła interesujące propozycje i ćwiczenia pomagające budować współpracę w grupie, uwrażliwiać na potrzeby innych, wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka oraz ułatwiać adaptację dziecka do nowych warunków. Poruszyła także problem wychowania artystycznego jako okazji do nawiązywania bliższych kontaktów w zespole. Przedstawiła także praktyczne rady dotyczące tego, jak przygotować dziecko do pierwszych kontaktów z zespołem klasowym.