
Sześciolatki w przedszkolu. Jak rozwijać ich umysły i należycie przygotować do szkoły? Autorski program edukacyjny i szkice metodyczne, cz. 12
Praca zbiorowa pod redakcją prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Sześciolatki w przedszkolu. Jak rozwijać ich umysły i należycie przygotować do szkoły? Autorski program edukacyjny i szkice metodyczne, cz. 12 Część 12: Ewa Zielińska Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i... więcej
Praca zbiorowa pod redakcją prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Sześciolatki w przedszkolu. Jak rozwijać ich umysły i należycie przygotować do szkoły? Autorski program edukacyjny i szkice metodyczne, cz. 12
Część 12:
Ewa Zielińska
Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem. Wdrażanie dzieci do udziału w małych formach teatralnych, także do kulturalnego zachowania się w kinie, w teatrze, na koncertach. Krótko o tym, jak uczyć dzieci wierszy na pamięć.
W tej części znajdziesz:
- Przygotowanie do odbioru małych i większych form teatralnych;
- Krótko o paradoksach dziecięcej pamięci. Także o tym, jak można skutecznie uczyć dzieci wierszy na pamięć;
- Jak skutecznie uczyć dzieci wierszy na pamięć;
- Czym różni się drama od małych i większych form teatralnych;
- Formy teatralne dostosowane do potrzeb rozwojowych przedszkolaków;
- Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem. Treści kształcenia i wzorcowe zajęcia z dziećmi;
- Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania ze zrozumieniem, ustalania dramaturgii utworu;
- Różne formy teatralne inspirowane czytanym (lub opowiadanym) tekstem oraz scenki wymyślone przez dzieci.
W przyszłym miesiącu:
Zuzanna Jastrzębska-Krajewska
Treści kształcenia i metodyka wychowania przez sztukę w zakresie muzyki i śpiewu oraz pląsów i tańca.
Dodatek stanowi integralną część miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (3.198/2018 – materiały na kwiecień).
Cykliczny dodatek dołączany jest do każdego wydania miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA od wydania nr 9.180/2016 z materiałami na październik.
Publikacja obejmie wszystkie obszary edukacji przedszkolnej sześciolatków wraz z przygotowaniem do nauki szkolnej. Jest to, więc program edukacyjny zawierający cele i treści kształcenia oraz szkice metodyczne z opisem wzorcowych zajęć z sześciolatkami. W szkicach zostały ujęte treści dotyczące wspomagania dzieci w rozwoju umysłowym i rozwijania zadatków uzdolnień, odpowiednio do specyfiki danego obszaru edukacyjnego.
Zobacz, co jeszcze przygotowaliśmy w tym numerze