Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Symptomy ryzyka dysleksji

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska  
Styczeń 2013

W dalszej części artykułu znajdziemy m.in. wyczerpującą listę objawów – stworzoną przez Ewę Zielińską, a wynikającą z ogromnego doświadczenia Autorki – symptomów zapowiadających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Lista ta została podzielona na objawy, któ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 378.49 kb
Stron: 2
Id: 3080

Zobacz również

dysleksja
nauka czytania
nauka pisania
wczesne wspomaganie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
dysleksja
nauka czytania
nauka pisania
wczesne wspomaganie


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

W dalszej części artykułu znajdziemy m.in. wyczerpującą listę objawów – stworzoną przez Ewę Zielińską, a wynikającą z ogromnego doświadczenia Autorki – symptomów zapowiadających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Lista ta została podzielona na objawy, które mogą wystąpić w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Listę tę – do pobrania i przekazania rodzicom – znajdziesz TU!

Fragment artykułu:
Dzieci ryzyka dysleksji mogą być identyfikowane przez rodziców, logopedów i nauczycieli na podstawie charakterystycznych symptomów. Nie tylko w wieku przedszkolnym można odczytać wiele sygnałów, które ten stan zapowiadają. Pojawiają się one już w okresie poniemowlęcym. Aby jednak dostrzec owe symptomy, należy je poznać.
(…) Wiedza na temat patomechanizmu dysleksji rozwojowej i innych specyficznych trudności w uczeniu się – etiologii, objawów i dynamiki ich zmian na przestrzeni życia, umożliwia rozpoznawanie ich symptomów, ale także tych, które je zapowiadają – objawów ryzyka dysleksji. (…) Oczywiście, do rozpoznania zagrożenia dysleksją, dysortografią i dysgrafią nie wystarczy stwierdzenie pojedynczego objawu. Im więcej symptomów zauważamy, tym jest ono bardziej prawdopodobne.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania