Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 406.48 kb
Stron: 4
Id: 907
Start małego i dużego przedszkolaka (organizacja i przebieg procesu adaptacyjnego dzieci i ich rodziców)
Organizacja i przebieg procesu adaptacji dzieci trzyletnich do przedszkola może mieć decydujące znaczenie dla rozwoju dziecka. Zagadnienie przystosowania jest bardzo istotne zarówno dla rodziców, jak i pedagogów. Te dwa podmioty są odpowiedzialne za charakter przebiegu adaptacji... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
adaptacjacykl Zarządzanie przedszkolemdyrektornauczycielrodzicetrzylatekwspółpraca z rodzicamizebranie
Ostatnio pobierane
Organizacja i przebieg procesu adaptacji dzieci trzyletnich do przedszkola może mieć decydujące znaczenie dla rozwoju dziecka. Zagadnienie przystosowania jest bardzo istotne zarówno dla rodziców, jak i pedagogów. Te dwa podmioty są odpowiedzialne za charakter przebiegu adaptacji dziecka do przedszkola. Świadomość tego powinna zaowocować ich partnerską współpracą.
Rozwój człowieka dokonuje się w środowisku, w którym żyje i wchodzi w szereg relacji. Przy czym należy zwrócić uwagę na szczególny wpływ środowiska społecznego. Stajemy się jego członkami w momencie przyjścia na świat. Dziecko zaczyna swój rozwój w środowisku
rodzinnym, czuje się w nim bezpieczne i kochane. W momencie rozpoczęcia funkcjonowania w środowisku instytucjonalnym często pojawiają się trudności. Trzeba przy tym pamiętać, że warunkiem prawidłowego rozwoju dziecka jest właściwe przystosowanie się do nowych warunków, nowego środowiska.
W artykule opisano, na czym powinien polegać pierwszy kontakt dziecka z przedszkolem, jak powinno wyglądać pierwsze (już w czerwcu roku szkolnego poprzedzającego) zebranie z rodzicami, w jaki sposób zorganizować sierpniowe dni adaptacyjne i co zrobić, by we wrześniu pomóc i dzieciom i rodzicom w odnalezieniu się w nowej dla nich sytuacji.