Start małego i dużego przedszkolaka (organizacja i przebieg procesu adaptacyjnego dzieci i ich rodziców)
Organizacja i przebieg procesu adaptacji dzieci trzyletnich do przedszkola może mieć decydujące znaczenie dla rozwoju dziecka. Zagadnienie przystosowania jest bardzo istotne zarówno dla rodziców, jak i pedagogów. Te dwa podmioty są odpowiedzialne za charakter przebiegu adaptacji... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
adaptacjacykl Zarządzanie przedszkolemdyrektornauczycielrodzicetrzylatekwspółpraca z rodzicamizebranie
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Organizacja i przebieg procesu adaptacji dzieci trzyletnich do przedszkola może mieć decydujące znaczenie dla rozwoju dziecka. Zagadnienie przystosowania jest bardzo istotne zarówno dla rodziców, jak i pedagogów. Te dwa podmioty są odpowiedzialne za charakter przebiegu adaptacji dziecka do przedszkola. Świadomość tego powinna zaowocować ich partnerską współpracą.
Rozwój człowieka dokonuje się w środowisku, w którym żyje i wchodzi w szereg relacji. Przy czym należy zwrócić uwagę na szczególny wpływ środowiska społecznego. Stajemy się jego członkami w momencie przyjścia na świat. Dziecko zaczyna swój rozwój w środowisku
rodzinnym, czuje się w nim bezpieczne i kochane. W momencie rozpoczęcia funkcjonowania w środowisku instytucjonalnym często pojawiają się trudności. Trzeba przy tym pamiętać, że warunkiem prawidłowego rozwoju dziecka jest właściwe przystosowanie się do nowych warunków, nowego środowiska.
W artykule opisano, na czym powinien polegać pierwszy kontakt dziecka z przedszkolem, jak powinno wyglądać pierwsze (już w czerwcu roku szkolnego poprzedzającego) zebranie z rodzicami, w jaki sposób zorganizować sierpniowe dni adaptacyjne i co zrobić, by we wrześniu pomóc i dzieciom i rodzicom w odnalezieniu się w nowej dla nich sytuacji.