bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 966.35 kb
Stron: 7
Id: 1848
Sprawdzić sprawdzian (Edukacja Montessori)
Fragment artykułu: W moim miasteczku stoi sobie billboard o następującej treści: "Szkoła się zaczęła. Sprawdziany się zdarzają. Ufajcie w moc modlitwy”. Wszelkie sprawdziany i ich wyniki są swoistą osobliwością systemu nauczania. Efekty pracy nauczyciela, a przez to i działalności szkoł... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
W moim miasteczku stoi sobie billboard o następującej treści: "Szkoła się zaczęła. Sprawdziany się zdarzają. Ufajcie w moc modlitwy”. Wszelkie sprawdziany i ich wyniki są swoistą osobliwością systemu nauczania. Efekty pracy nauczyciela, a przez to i działalności
szkoły, oceniane są głównie poprzez pryzmat rezultatów uzyskiwanych przez uczniów na testach. Wynika z tego wniosek, że zadaniem nauczyciela jest nauczanie – widoczne wtedy i tylko wtedy, gdy jego uczniowie zdobywają dużo punktów na sprawdzianach. To z kolei prowadzi nas do stwierdzenia, że szkoła jest szkołą na wysokim poziomie wtedy i tylko wtedy, gdy jej uczniowie osiągają wysokie wyniki na sprawdzianach – co z kolei ma uzasadniać linię polityczną, w myśl której Ameryka zdobyła i utrzymuje swoją pozycję mocarstwa gospodarczego dzięki tymże wysokim wynikom uczniów na sprawdzianach. Być może faktycznie przydałoby się czasem pomodlić, niemniej ja proponuję poddać próbie tę logikę – czyli sprawdzić sprawdzian.
Placówki Montessori w przestrzeni prywatnej nie są tutaj – niestety – wyjątkiem. Wielu (jeżeli nie większość) rodziców uczęszczających do nas dzieci (a także tych, którzy dopiero zamierzają zapisać swoje pociechy) domaga się testu sprawdzającego dla swojego dziecka. Istnieje przekonanie, że taki sprawdzian lepiej przygotowuje ich dzieci do „prawdziwego” świata. W jakiś magiczny sposób wynik tego testu ma ocenić ich dzieci oraz to, czego się nauczyły. W szkołach państwowych wynik takiego testu to karta do rozgrywki politycznej. Wynik sprawdzianu zastępuje zrozumienie, a następnie rozwinięcie wyjątkowych zdolności dziecka i jego potencjału.
W dalszej części artykułu przeczytamy o:
- błędnej logice pojmowania wartości sprawdzianów dla rozwoju dziecka;
- zagrożeniach dla rozwoju dziecka, edukacji i losów cywilizacji wynikających ze stosowania licznych testów i sprawdzianów;
- toczącej się „wojnie” przeciwko istocie dzieciństwa;
- fabryczno-taśmowym modelu nauczania.
Objętość artykułu: 4 strony.