Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 779.48 kb
Stron: 4
Id: 1846

„Spójrz inaczej” i moje pedagogiczne refleksje (część 2)

Agnieszka Czeglik   Maj 2012

Fragment artykułu: Różne sytuacje wywołują w ludziach różne emocje i uczucia, one zaś przechodzą w słowa i czyny, a te w nawyki, które kształtują nasz charakter! Podążając za słowami Jana Pawła II: „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali”, przebyłam d... więcej
Pobierz

Zobacz również

wychowaniewychowanie do wartościnauczycielprogramemocjerozwój osobisty

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój moralny i wychowanie

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Fragment artykułu:
Różne sytuacje wywołują w ludziach różne emocje i uczucia, one zaś przechodzą w słowa i czyny, a te w nawyki, które kształtują nasz charakter! Podążając za słowami Jana Pawła II: „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali”, przebyłam długą drogę samorozwoju osobistego i pedagogicznego.
Pierwsze 10 lat mojej pracy błądziłam po omacku w obszarach wychowawczych i poszukiwałam odpowiedzi na pytanie, kim jestem, jakim chcę być nauczycielem, jak mam sobie radzić z przeciwnościami i trudnościami, jak rozmawiać z ludźmi, tymi małymi i dużymi, jak...? Następne dziesięć lat wprowadzałam w działanie to, czego się dowiedziałam, nauczyłam, co w końcu odważnie wydobyłam z głębi swojego serca.
W kwietniowym numerze miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (nr 4.127.2012) wspomniałam o dwóch przypadkowych spotkaniach w moim życiu pedagogicznym – z literaturą Janusza Korczaka i programem wychowawczo-profilaktycznym „Spójrz inaczej” (autorzy: A. Kołodziejczyk, T. Kołodziejczyk, E. Czemierowska). Oba spotkania wywarły ogromny wpływ na moje nauczycielskie i osobiste życie. Omówienie każdego z nich zasługiwało na odrębną publikację. Dziś przyszła kolei na program „Spójrz inaczej”, który mnie zaczarował i nauczył odważnie okazywać swoje emocje.
Warto nadmienić, iż mój zachwyt programem „Spójrz inaczej” w dużym stopniu zawdzięczam trenerce Teresie Zabrodzkiej, która podczas spotkań z nauczycielami w magiczny sposób otwiera ludzkie serca. Dzięki jej drogowskazom odkryłam kierunek mojej pracy pedagogicznej.


Z dalszej części artykułu dowiemy się:

  • jakie są cele programu wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz inaczej”;
  • jaka jest i powinna być rola i misja współczesnego nauczyciela.

Objętość artykułu: 4 strony.