„Spójrz inaczej” i moje pedagogiczne refleksje (część 2)
Fragment artykułu: Różne sytuacje wywołują w ludziach różne emocje i uczucia, one zaś przechodzą w słowa i czyny, a te w nawyki, które kształtują nasz charakter! Podążając za słowami Jana Pawła II: „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali”, przebyłam d... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Fragment artykułu:
Różne sytuacje wywołują w ludziach różne emocje i uczucia, one zaś przechodzą w słowa i czyny, a te w nawyki, które kształtują nasz charakter! Podążając za słowami Jana Pawła II: „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali”, przebyłam długą drogę samorozwoju osobistego i pedagogicznego.
Pierwsze 10 lat mojej pracy błądziłam po omacku w obszarach wychowawczych i poszukiwałam odpowiedzi na pytanie, kim jestem, jakim chcę być nauczycielem, jak mam sobie radzić z przeciwnościami i trudnościami, jak rozmawiać z ludźmi, tymi małymi i dużymi, jak...? Następne dziesięć lat wprowadzałam w działanie to, czego się dowiedziałam, nauczyłam, co w końcu odważnie wydobyłam z głębi swojego serca.
W kwietniowym numerze miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (nr 4.127.2012) wspomniałam o dwóch przypadkowych spotkaniach w moim życiu pedagogicznym – z literaturą Janusza Korczaka i programem wychowawczo-profilaktycznym „Spójrz inaczej” (autorzy: A. Kołodziejczyk, T. Kołodziejczyk, E. Czemierowska). Oba spotkania wywarły ogromny wpływ na moje nauczycielskie i osobiste życie. Omówienie każdego z nich zasługiwało na odrębną publikację. Dziś przyszła kolei na program „Spójrz inaczej”, który mnie zaczarował i nauczył odważnie okazywać swoje emocje.
Warto nadmienić, iż mój zachwyt programem „Spójrz inaczej” w dużym stopniu zawdzięczam trenerce Teresie Zabrodzkiej, która podczas spotkań z nauczycielami w magiczny sposób otwiera ludzkie serca. Dzięki jej drogowskazom odkryłam kierunek mojej pracy pedagogicznej.
Z dalszej części artykułu dowiemy się:
- jakie są cele programu wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz inaczej”;
- jaka jest i powinna być rola i misja współczesnego nauczyciela.
Objętość artykułu: 4 strony.