Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 508.52 kb
Stron: 3
Id: 3335

Słońcem malowane – letnie warsztaty dla rodziców i dzieci

Gabriela Fejkiel   Maj 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: W letnim ogrodzie – zabawa w kole. Do następnej zabawy siadamy w kole – jeśli mamy możliwość stworzenia jednego dużego koła, to siadamy naprzemiennie rodzic-dziecko, jeżeli nie mamy takiej możliwości, to rodzice siadają w kole zewnętrznym, a dzieci w mniejszym, wew... więcej
Pobierz

Zobacz również

Dzień Dzieckalatoscenariusz zajęćwspółpraca z rodzicamizajęcia otwarte

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Do realizacji opisanych zajęć i zabaw przydadzą się gotowe pomoce dydaktyczne – ilustracje, fotografie i karty pracy. Możesz je pobrać TU oraz TU.

Cykl warsztatów dla rodziców i dzieci to nauka połączona z zabawą. Letnie zabawy warsztatowe można zorganizować przy okazji Dnia Dziecka obchodzonego w przedszkolu, bo przecież nie ma cenniejszego prezentu dla dziecka niż czas spędzony wspólnie z nim na zabawie i nauce. Kolejne warsztaty to propozycja zajęć przede wszystkim integrujących, ale także podpowiadających, jak w prosty i ciekawy sposób bawić się z dziećmi. Proponowane warsztaty pasują także jako zajęcia otwarte przeprowadzane z samymi dziećmi.


 

Przykładowa zabawa ze scenariusza: W letnim ogrodzie – zabawa w kole. Do następnej zabawy siadamy w kole – jeśli mamy możliwość stworzenia jednego dużego koła, to siadamy naprzemiennie rodzic-dziecko, jeżeli nie mamy takiej możliwości, to rodzice siadają w kole zewnętrznym, a dzieci w mniejszym, wewnętrznym. Obydwa koła siadają twarzami do siebie. Każdy uczestnik zabawy siedzi w kole ze swoim motylem. Prowadząca włącza muzykę relaksacyjną – np. Lato Vivaldiego, lub inną związaną z tematem warsztatów. Muzyka powinna być lekka, zwiewna, zachęcająca motyle do latania, najlepiej, żeby była to sama linia melodyczna, bez słów. Wychowawczyni również dołącza do koła ze swoim motylem (wcześniej przygotowanym) i prowadzi zabawę, mówiąc: Teraz latają w rytm muzyki małe motyle, a teraz duże, teraz wszystkie równocześnie, teraz latają motyle z kolorem... Po zakończonej zabawie wszyscy wracają na miejsca. W parach rodzic-dziecko będziemy wykonywać makietę tętniącego życiem letniego ogrodu.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania