Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 477.79 kb
Id: 5653

Rymuję i buduję – aktywizowanie mowy w zabawach z darami

Sylwia Kustosz   Marzec 2016

Czynnikami zaburzającymi prawidłowy rozwój mowy mogą być m.in. niewłaściwe bajki, zabawki czy spieszczanie i infantylizowanie komunikatów płynących od dorosłych do dzieci. Jak zaaranżować przestrzeń, jak zorganizować zabawy i zajęcia, by były one przyjemne dla dziecka, a jednocześnie aktywizowały i ... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (11.07 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

metody aktywnemowa

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Marzec 2016

Czynnikami zaburzającymi prawidłowy rozwój mowy mogą być m.in. niewłaściwe bajki, zabawki czy spieszczanie i infantylizowanie komunikatów płynących od dorosłych do dzieci. Jak zaaranżować przestrzeń, jak zorganizować zabawy i zajęcia, by były one przyjemne dla dziecka, a jednocześnie aktywizowały i rozwijały je werbalnie? Należy zwrócić uwagę na podstawowe elementy rozwoju mowy dziecka, czyli rozwój organu mowy, rozwój społecznego kontaktu dziecka z otoczeniem oraz rozwój działalności dziecka. Ostatni punkt powinien być punktem odniesienia dla pedagogów, terapeutów, rodziców. Nic nie działa na dziecko tak motywująco i  emocjonująco, jak jego własna działalność, twórczość, konstruowanie. Materiałem, który można dostosować do każdego wieku i poziomu rozwoju mowy, są dary Froebla, tworzące wachlarz możliwości w toku planowania i realizowania codziennych zajęć nie tylko w przedszkolu.