Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 247.31 kb
Id: 5768

Rozwijanie obszarów kompetencji u sześciolatka

Sławomira Załęska   Maj 2016

Umiejętność spostrzegania oraz analiza i synteza wzrokowa stanowią podstawę możliwości dziecka w pracy poznawczej w przedszkolu i w przyszłej pracy szkolnej. Analiza wzrokowa polega na wyodrębnieniu z rzeczy, przedmiotów i zjawisk poszczególnych elementów (rozczłonkowywanie ich). Synteza wzrokowa z ... więcej
Pobierz

Zobacz również

kompetencje umysłowerozwój poznawczysześciolatek

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Maj 2016

Umiejętność spostrzegania oraz analiza i synteza wzrokowa stanowią podstawę możliwości dziecka w pracy poznawczej w przedszkolu i w przyszłej pracy szkolnej. Analiza wzrokowa polega na wyodrębnieniu z rzeczy, przedmiotów i zjawisk poszczególnych elementów (rozczłonkowywanie ich). Synteza wzrokowa z kolei łączy te elementy w całość. Jest procesem odwrotnym do analizy. (...) Ćwiczenia usprawniające narządy mowy to ćwiczenia koncentrujące się wokół poznawania przez dzieci budowy dźwiękowej wyrazów. Pomagają w opanowaniu analizy i syntezy słuchowej wyrazów. Ich podstawę stanowią ćwiczenia ortofoniczne, łączące kształcenie mowy dziecka z ogólnym rozwojem: spostrzeganie dźwięków i porównywanie ich, wyobrażanie sobie pewnych sytuacji zasugerowanych w zabawie. Ćwiczenia ortofoniczne powinny się łączyć z ćwiczeniami artykulacyjnymi, które umożliwiają dziecku opanowanie techniki poprawnego mówienia.