Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 365.53 kb
Stron: 2
Id: 1826
Rozwijamy zainteresowania techniczne
Fragment artykułu: Spośród trzech podstawowych rodzajów działalności człowieka, dla dzieci w wieku przedszkolnym charakterystyczna jest zabawa. Różnica pomiędzy zabawą a nauką czy pracą tkwi w odmienności motywów tych działań. Motywem zabawy jest zasadniczo przeżycie pew... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Spośród trzech podstawowych rodzajów działalności człowieka, dla dzieci w wieku przedszkolnym charakterystyczna jest zabawa. Różnica pomiędzy zabawą a nauką czy pracą tkwi w odmienności motywów tych działań. Motywem zabawy jest zasadniczo przeżycie pewnych ważnych dla dziecka dziedzin rzeczywistości – podkreśla M. Tyszkowa. Uznając tak wielkie znaczenie zabawy dla rozwoju dziecka, niejako zakłada się równie istotną jej rolę w kształtowaniu zainteresowań technicznych u dzieci w wieku przedszkolnym. Mówiąc o zainteresowaniach technicznych, zwykle ma się na myśli ciekawość względem zmian wprowadzanych w świecie przez człowieka, możliwości dokonywania zmian zastanej rzeczywistości oraz narzędzi służących wprowadzaniu tych zmian – dodaje J. Nazar. Należy jednak pamiętać, że bez względu na znaczenie zabaw, szczególnie manipulacyjno- konstrukcyjnych i tematycznych dla kształtowania stosunku dzieci do pracy oraz w zakresie rozwoju zainteresowań technicznych, wpływ zabawy na rozwój człowieka jest jednak ograniczony.
W dalszej części tekstu opisano m.in.:
- zadania nauczyciela w kontekście zabawy;
- korzyści wynikające z zabawy dla wielowymiarowego rozwoju dziecka;
- znaczenie właściwego doboru zabawek w zabawach manipulacyjno-konstrukcyjnych i w zabawach z zakresu kształtowania zainteresowań technicznych.
Objętość artykułu: 2 strony.