Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Rozwijamy zainteresowania techniczne

Katarzyna Połog   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Spośród trzech podstawowych rodzajów działalności człowieka, dla dzieci w wieku przedszkolnym charakterystyczna jest zabawa. Różnica pomiędzy zabawą a nauką czy pracą tkwi w odmienności motywów tych działań. Motywem zabawy jest zasadniczo przeżycie pew... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
Spośród trzech podstawowych rodzajów działalności człowieka, dla dzieci w wieku przedszkolnym charakterystyczna jest zabawa. Różnica pomiędzy zabawą a nauką czy pracą tkwi w odmienności motywów tych działań. Motywem zabawy jest zasadniczo przeżycie pewnych ważnych dla dziecka dziedzin rzeczywistości – podkreśla M. Tyszkowa. Uznając tak wielkie znaczenie zabawy dla rozwoju dziecka, niejako zakłada się równie istotną jej rolę w kształtowaniu zainteresowań technicznych u dzieci w wieku przedszkolnym. Mówiąc o zainteresowaniach technicznych, zwykle ma się na myśli ciekawość względem zmian wprowadzanych w świecie przez człowieka, możliwości dokonywania zmian zastanej rzeczywistości oraz narzędzi służących wprowadzaniu tych zmian – dodaje J. Nazar. Należy jednak pamiętać, że bez względu na znaczenie zabaw, szczególnie manipulacyjno- konstrukcyjnych i tematycznych dla kształtowania stosunku dzieci do pracy oraz w zakresie rozwoju zainteresowań technicznych, wpływ zabawy na rozwój człowieka jest jednak ograniczony.


W dalszej części tekstu opisano m.in.:
- zadania nauczyciela w kontekście zabawy;
- korzyści wynikające z zabawy dla wielowymiarowego rozwoju dziecka;
- znaczenie właściwego doboru zabawek w zabawach manipulacyjno-konstrukcyjnych i w zabawach z zakresu kształtowania zainteresowań technicznych.


Objętość artykułu:
2 strony.

 

Zobacz również

technikazabawa

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane