Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 387.36 kb
Stron: 3
Id: 2905

Rola nauczyciela w budowaniu wizerunku przedszkola

Anna Jankowska   Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Czasem słyszę oburzenie w głosie osób, którym mówię na szkoleniach, że wygląd ma znaczenie: Skoro jestem wspaniałym nauczycielem, nikogo nie powinno obchodzić, jaki kolor torebki czy rajstop noszę! Brzmi to może troszkę absurdalnie, ale niestety, tego typu de... więcej
Pobierz

Zobacz również

autoprezentacjadyrektormenadżernauczycielpromocjaprzedszkolecykl Jak się pokazać?

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Fragment artykułu:
Czasem słyszę oburzenie w głosie osób, którym mówię na szkoleniach, że wygląd ma znaczenie: Skoro jestem wspaniałym nauczycielem, nikogo nie powinno obchodzić, jaki kolor torebki czy rajstop noszę! Brzmi to może troszkę absurdalnie, ale niestety, tego typu detale mają znaczenie. Nie mówię, że rodzic widząc rajstopy niedobrane do obuwia, wypisze dziecko z placówki. Chodzi mi raczej o to, że milion szczegółów składa się na ostateczny wizerunek człowieka. Jeśli człowiek reprezentuje placówkę (czy jakąkolwiek inną firmę), musi się liczyć z tym, że obowiązują w niej pewne zasady. Można to nazywać kulturą firmy, wytycznymi odgórnymi, budowaniem wizerunku. Fakty są takie, że ludzie pracujący w przedszkolu bardzo mocno wpływają na to, jak sama placówka jest postrzegana. Oczywiście, nie tylko poprzez kolor rajstop i torebki.
Tak naprawdę wizerunkiem nie jest to, co rodzic widzi tu i teraz. Wizerunek to wyobrażenie rodzica o naszej placówce. I nie sposób zbudować go np. pięknie przyozdabiając korytarz i szatnię, z którymi to pomieszczeniami rodzic ma najczęściej przecież do czynienia. Na wizerunek przedszkola składa się wiele czynników – od tych najdrobniejszych elementów (np. rodzaj czcionki używanej do tworzenia wpisów na stronie internetowej), aż po te kluczowe, np. logo, wizja, itd. Między wieloma czynnikami budującymi wizerunek poszczególnych placówek najważniejszy jest człowiek. Konkretnie nauczyciel.

W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o:

  • różnicach w postrzeganiu nauczyciela jako dobrego przez dzieci a rodziców/środowisko zewnętrzne;
  • znaczeniu filozofii placówki i filozofii nauczyciela dla wizerunku przedszkola;
  • istotnych elementach składających się na całokształt wizerunku placówki – promowanych przez nią wartościach, jej filozofii, jakości stosunków interpersonalnych i stworzonej na przestrzeni lat „legendzie”;
  • dress code w zawodzie nauczyciela;
  • roli nauczyciela w definiowaniu kultury organizacyjnej placówki.


Objętość artykułu: 3 strony.