bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 436.17 kb
Stron: 3
Id: 901
Rola nauczyciela Montessori – rola każdego nauczyciela (Edukacja Montessori)
Pracę nauczyciela można przyrównać do pracy budowniczego, który wznosi delikatną konstrukcję. Na początku, zanim pojawią się pierwsze ściany i sufit, budowla potrzebuje rusztowań. Potem, kiedy jest gotowa do utrzymania się samodzielnie, wystarczą podpory, ale we właściwych miejscach. W... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pracę nauczyciela można przyrównać do pracy budowniczego, który wznosi delikatną konstrukcję. Na początku, zanim pojawią się pierwsze ściany i sufit, budowla potrzebuje rusztowań. Potem, kiedy jest gotowa do utrzymania się samodzielnie, wystarczą podpory, ale we właściwych miejscach. Ważne, by podpory nie były zbyt silne, bo to groziłoby przewróceniem konstrukcji. Ważne też, by nie przejęły całego jej ciężaru, tak żeby konstrukcja mogła potem samodzielnie stać. Podobnie rozwijające się dziecko potrzebuje podpory w „odpowiednich miejscach”.
Najbardziej rozpoznawalną cechą nauczyciela przedszkola/szkoły Montessori jest praca indywidualna z dzieckiem i nauczanie w małych grupkach. Podczas zajęć pedagog przebywa wśród dzieci, które są skupione na własnych działaniach. Jedne przychodząc rano do przedszkola, wiedzą już, co będą robiły w ciągu dnia, inne „pobudza” do działania jakiś przedmiot. Witają się z nauczycielem uściskiem dłoni i znajdują sobie zajęcie. Dziecko jest aktywne z natury, nie trzeba go zachęcać do działania.
W artykule o samodzielności dziecka i roli nauczyciela jako przewodnika w jej kontekście. Przeczytamy także o zasadzie „wszystko w swoim czasie”, czyli o wprowadzaniu dziecka w następne obszary wiedzy i umiejętności nie zgodnie z jego wiekiem, lecz gotowością. Ponadto o obserwacji jako o głównym zadaniu nauczyciela oraz o tworzeniu właściwej atmosfery (budowaniu przestrzeni do działania).