Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Rola nauczyciela Montessori – rola każdego nauczyciela (Edukacja Montessori)

Joanna Maghen   Maj 2011

Pracę nauczyciela można przyrównać do pracy budowniczego, który wznosi delikatną konstrukcję. Na początku, zanim pojawią się pierwsze ściany i sufit, budowla potrzebuje rusztowań. Potem, kiedy jest gotowa do utrzymania się samodzielnie, wystarczą podpory, ale we właściwych miejscach. W... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Pracę nauczyciela można przyrównać do pracy budowniczego, który wznosi delikatną konstrukcję. Na początku, zanim pojawią się pierwsze ściany i sufit, budowla potrzebuje rusztowań. Potem, kiedy jest gotowa do utrzymania się samodzielnie, wystarczą podpory, ale we właściwych miejscach. Ważne, by podpory nie były zbyt silne, bo to groziłoby przewróceniem konstrukcji. Ważne też, by nie przejęły całego jej ciężaru, tak żeby konstrukcja mogła potem samodzielnie stać. Podobnie rozwijające się dziecko potrzebuje podpory w „odpowiednich miejscach”.

Najbardziej rozpoznawalną cechą nauczyciela przedszkola/szkoły Montessori jest praca indywidualna z dzieckiem i nauczanie w małych grupkach. Podczas zajęć pedagog przebywa wśród dzieci, które są skupione na własnych działaniach. Jedne przychodząc rano do przedszkola, wiedzą już, co będą robiły w ciągu dnia, inne „pobudza” do działania jakiś przedmiot. Witają się z nauczycielem uściskiem dłoni i znajdują sobie zajęcie. Dziecko jest aktywne z natury, nie trzeba go zachęcać do działania.


W artykule o samodzielności dziecka i roli nauczyciela jako przewodnika w jej kontekście. Przeczytamy także o zasadzie „wszystko w swoim czasie”, czyli o wprowadzaniu dziecka w następne obszary wiedzy i umiejętności nie zgodnie z jego wiekiem, lecz gotowością. Ponadto o obserwacji jako o głównym zadaniu nauczyciela oraz o tworzeniu właściwej atmosfery (budowaniu przestrzeni do działania).

Więcej z tego numeru

Maj 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź