Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1613.09 kb
Id: 1562

Rodzice i nauczyciele – wspólny kierunek działań dla dobra dziecka

Małgorzata Piotrowska   Grudzień 2011

Rodzice są pierwszymi i najlepszymi nauczycielami swojego dziecka. To oni widzą jego pierwsze próby samodzielnego poruszania się, uczą pierwszych słów, pierwsi widzą uśmiech dziecka na jego twarzy. Rodzice są (a przynajmniej powinni być) przy dziecku przez pierwsze trzy lata jego życia... więcej
Pobierz

Zobacz również

współpraca z rodzicaminauczyciel

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Grudzień 2011

Rodzice są pierwszymi i najlepszymi nauczycielami swojego dziecka. To oni widzą jego pierwsze próby samodzielnego poruszania się, uczą pierwszych słów, pierwsi widzą uśmiech dziecka na jego twarzy. Rodzice są (a przynajmniej powinni być) przy dziecku przez pierwsze trzy lata jego życia. Potem do procesu rozwoju i wychowania malucha włącza się przedszkole.
Przedszkole to instytucja, której zadaniem jest wspieranie rodziców w procesie wychowania i rozwoju dziecka w wieku od trzech do sześciu lat. (…) Gdy rodzice decydują się na zapisanie dziecka do przedszkola, powinni zdawać sobie sprawę, że teraz obok nich będzie ktoś, komu w równym stopniu zależy na tym, aby dziecko prawidłowo się rozwijało, ktoś, kto będzie wspierał dziecko i rodziców w procesie wychowania i edukacji. Tym kimś jest nauczycielka przedszkola. Dla dobra dziecka ważne jest, aby obydwie strony: rodzina i przedszkole, współdziałały ze sobą i wzajemnie się uzupełniały.


W swoim artykule Autorka starała się udzielić odpowiedzi na pytanie: co robić, aby współpraca na linii rodzice-przedszkole dobrze się układał. Przedstawia także opis oczekiwań rodziców wobec przedszkola i zasady współpracy przedszkola z rodzicami w opinii rodziców, a także oczekiwania nauczycieli wobec współpracy z rodzicami. Autorka określiła także konieczne zasady współpracy oraz formy współpracy w relacjach rodzic-nauczyciel.