Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1200.32 kb
Id: 1356

Ręka Marii Montessori - o rozwoju manualnym przedszkolaka (Edukacja Montessori)

Joanna Maghen   Magazyn specjalny 2011

Głównym celem wszystkich systemów edukacyjnych jest przygotowanie małych dzieci do życia w społeczeństwie, tak by stały się jego produktywnym ogniwem. Zwolennicy różnych systemów są zgodni, że najważniejszy dla przyszłości dziecka jest okres między drugim a szóstym... więcej
Pobierz

Zobacz również

cykl Edukacja MontessoriMaria Montessorinauka pisaniarozwój dzieckarozwój manualnyrozwój motoryczny

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Głównym celem wszystkich systemów edukacyjnych jest przygotowanie małych dzieci do życia w społeczeństwie, tak by stały się jego produktywnym ogniwem. Zwolennicy różnych systemów są zgodni, że najważniejszy dla przyszłości dziecka jest okres między drugim a szóstym rokiem życia. Mają jednak różne teorie, w jaki sposób to przygotowanie powinno przebiegać.
Zdaniem Marii Montessori, do czynników pomagających dziecku w osiągnięciu samodzielności należą m.in.: otoczenie, w którym dziecko może rosnąć i się uczyć, rozwój manualny; ważna jest także rola nauczyciela i to, w jaki sposób jego obecność wpływa na funkcjonowanie dziecka w otoczeniu.


W artykule poruszono zagadnienie roli rozwoju manualnego w świetle koncepcji Marii Montessori. Zaprezentowano materiały montessoriańskie do wykorzystania w jego wspieraniu.