Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Przyszedł maj – nam w to graj! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka  
Maj 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Od kwiatuszka do kwiatuszka – to motylków dróżka. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej, umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczycielka rozkłada na podłodze „kwiatki”, czyli woreczki gimnastyczne (dwa razy mniej, niż jest dzieci w grupie) i mówi: N... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 705.76 kb
Stron: 3
Id: 3332

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
scenariusz zajęć
wiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
scenariusz zajęć
wiosna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • obrazki ilustrujące treść zabaw – do pobrania TU;
  • podkład do piosenki „Przywitajmy się!” – TU;
  • plakat przedstawiający wiosenną, leśną łąkę, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.

Scenariusz zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
 

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Od kwiatuszka do kwiatuszka – to motylków dróżka. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej, umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczycielka rozkłada na podłodze „kwiatki”, czyli woreczki gimnastyczne (dwa razy mniej, niż jest dzieci w grupie) i mówi: Nasza sala jest teraz wiosenną łąką. Na łąkę przyleciały motylki i cieszą się, że jest na niej tak dużo kolorowych kwiatków. Będziecie fruwać nad łąką, między kwiatkami. Gdy usłyszycie dźwięk dzwoneczka – usiądziecie na kwiatkach, czyli przykucniecie tuż obok woreczków. Pamiętajcie, że na każdym kwiatku mogą usiąść tylko dwa motylki. Gdy dzwoneczek ucichnie, znów pofruniecie. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie. Można przeprowadzić ją również w trudniejszych wersjach, zmniejszając liczbę woreczków, tak aby na każdym „kwiatku” mogły usiąść trzy lub cztery motylki.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania