Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 705.76 kb
Stron: 3
Id: 3332

Przyszedł maj – nam w to graj! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Maj 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Od kwiatuszka do kwiatuszka – to motylków dróżka. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej, umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczycielka rozkłada na podłodze „kwiatki”, czyli woreczki gimnastyczne (dwa razy mniej, niż jest dzieci w grupie) i mówi: N... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczascenariusz zajęćwiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • obrazki ilustrujące treść zabaw – do pobrania TU;
  • podkład do piosenki „Przywitajmy się!” – TU;
  • plakat przedstawiający wiosenną, leśną łąkę, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.

Scenariusz zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
 

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Od kwiatuszka do kwiatuszka – to motylków dróżka. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej, umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczycielka rozkłada na podłodze „kwiatki”, czyli woreczki gimnastyczne (dwa razy mniej, niż jest dzieci w grupie) i mówi: Nasza sala jest teraz wiosenną łąką. Na łąkę przyleciały motylki i cieszą się, że jest na niej tak dużo kolorowych kwiatków. Będziecie fruwać nad łąką, między kwiatkami. Gdy usłyszycie dźwięk dzwoneczka – usiądziecie na kwiatkach, czyli przykucniecie tuż obok woreczków. Pamiętajcie, że na każdym kwiatku mogą usiąść tylko dwa motylki. Gdy dzwoneczek ucichnie, znów pofruniecie. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie. Można przeprowadzić ją również w trudniejszych wersjach, zmniejszając liczbę woreczków, tak aby na każdym „kwiatku” mogły usiąść trzy lub cztery motylki.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania