Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 722.62 kb
Stron: 4
Id: 1875

Przygotowanie do szkoły

Dorota Smoleń   Czerwiec 2012

Fragment artykułu: O tym, jak przedszkole przygotowuje do podjęcia nauki w szkole opowiada Danuta Wójcik, nauczycielka z 32-letnim stażem pracy, która pracuje w Przedszkolu Samorządowym nr 145 w Krakowie, gdzie prowadzi grupę starszaków, pięcio- i sześciolatków. Dorota ... więcej
Pobierz

Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

cykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?edukacja przedszkolnapięciolatekprzygotowanie do szkołysześciolatek

Więcej z działu

Gotowość szkolna

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Fragment artykułu:
O tym, jak przedszkole przygotowuje do podjęcia nauki w szkole opowiada Danuta Wójcik, nauczycielka z 32-letnim stażem pracy, która pracuje w Przedszkolu Samorządowym nr 145 w Krakowie, gdzie prowadzi grupę starszaków, pięcio- i sześciolatków.
Dorota Smoleń: Co jest ważne w przygotowywaniu dzieci do podjęcia nauki w szkole?
Danuta Wójcik: W przygotowaniu do podjęcia nauki w szkole ważny jest rozwój dyspozycji psychofizycznych dziecka. Prawidłowo rozwinięte funkcje słuchowe, wzrokowe, poznawcze i językowe, dobra sprawność manualna i ruchowa gwarantują powodzenie w realizacji edukacji szkolnej. Ważna jest dojrzałość emocjonalno-społeczna. Rodzice często o tym zapominają, skupiając się głównie na tym, że dziecko czyta i liczy. Dziecko jest gotowe do nauki w szkole, jeżeli w miarę możliwości radzi sobie w sytuacjach stresowych, pokonuje trudności, współdziała w grupie, jest samodzielne, koncentruje się na zadaniu, pracuje w odpowiednim tempie, doprowadza pracę do końca.
Pracując z dziećmi pięcioletnimi, widzę, że większość z nich potrzebuje działań wspierających, tj. częstego chwalenia i zachęcania, wzmacniania ich pewności siebie, uodparniania w sytuacjach nowych w szerszej społeczności, uaktywniania w zajęciach organizowanych, uczenia właściwego reagowania na przegraną. Większość dzieci w tym wieku czuje jeszcze potrzebę zabaw swobodnych i realizację własnych zainteresowań.
D.S.: Aby dziecko było gotowe do nauki czytania i pisania, musi osiągnąć dobry poziom spostrzegawczości słuchowej, wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej (przy pisaniu). W jaki sposób przedszkole rozwija poszczególne funkcje u dzieci?


W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o tym:
- w jaki sposób przedszkole przygotowuje do podjęcia nauki w szkole – jak rozwija określone funkcje u dzieci;
- jak można pomóc dzieciom w kształtowaniu ich słuchu fonemowego;
- jakie zabawy proponowane są dzieciom w zakresie przygotowania do nauki czytania;
- jak to przygotowanie oceniają nauczyciele, a jak rodzice pierwszoklasistów;
- na czym polega ocena gotowości szkolnej dokonywana przez psychologa;
- z czym pierwszoklasiści mają największe problemy w pierwszych miesiącach nauki szkolnej.


Objętość artykułu: 4 strony.

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!