bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 722.62 kb
Stron: 4
Id: 1875
Przygotowanie do szkoły
Fragment artykułu: O tym, jak przedszkole przygotowuje do podjęcia nauki w szkole opowiada Danuta Wójcik, nauczycielka z 32-letnim stażem pracy, która pracuje w Przedszkolu Samorządowym nr 145 w Krakowie, gdzie prowadzi grupę starszaków, pięcio- i sześciolatków. Dorota ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
O tym, jak przedszkole przygotowuje do podjęcia nauki w szkole opowiada Danuta Wójcik, nauczycielka z 32-letnim stażem pracy, która pracuje w Przedszkolu Samorządowym nr 145 w Krakowie, gdzie prowadzi grupę starszaków, pięcio- i sześciolatków.
Dorota Smoleń: Co jest ważne w przygotowywaniu dzieci do podjęcia nauki w szkole?
Danuta Wójcik: W przygotowaniu do podjęcia nauki w szkole ważny jest rozwój dyspozycji psychofizycznych dziecka. Prawidłowo rozwinięte funkcje słuchowe, wzrokowe, poznawcze i językowe, dobra sprawność manualna i ruchowa gwarantują powodzenie w realizacji edukacji szkolnej. Ważna jest dojrzałość emocjonalno-społeczna. Rodzice często o tym zapominają, skupiając się głównie na tym, że dziecko czyta i liczy. Dziecko jest gotowe do nauki w szkole, jeżeli w miarę możliwości radzi sobie w sytuacjach stresowych, pokonuje trudności, współdziała w grupie, jest samodzielne, koncentruje się na zadaniu, pracuje w odpowiednim tempie, doprowadza pracę do końca.
Pracując z dziećmi pięcioletnimi, widzę, że większość z nich potrzebuje działań wspierających, tj. częstego chwalenia i zachęcania, wzmacniania ich pewności siebie, uodparniania w sytuacjach nowych w szerszej społeczności, uaktywniania w zajęciach organizowanych, uczenia właściwego reagowania na przegraną. Większość dzieci w tym wieku czuje jeszcze potrzebę zabaw swobodnych i realizację własnych zainteresowań.
D.S.: Aby dziecko było gotowe do nauki czytania i pisania, musi osiągnąć dobry poziom spostrzegawczości słuchowej, wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej (przy pisaniu). W jaki sposób przedszkole rozwija poszczególne funkcje u dzieci?
W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o tym:
- w jaki sposób przedszkole przygotowuje do podjęcia nauki w szkole – jak rozwija określone funkcje u dzieci;
- jak można pomóc dzieciom w kształtowaniu ich słuchu fonemowego;
- jakie zabawy proponowane są dzieciom w zakresie przygotowania do nauki czytania;
- jak to przygotowanie oceniają nauczyciele, a jak rodzice pierwszoklasistów;
- na czym polega ocena gotowości szkolnej dokonywana przez psychologa;
- z czym pierwszoklasiści mają największe problemy w pierwszych miesiącach nauki szkolnej.
Objętość artykułu: 4 strony.