Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 957.91 kb
Stron: 3
Id: 1839

Propozycje zabaw z rekwizytami (Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)

Marta Bogdanowicz, Dariusz Okrzasik, Aneta Wojnarowska   Maj 2012

Fragment artykułu: Proponowane poniżej zabawy to ćwiczenia rekreacyjno-ruchowe. Towarzyszą im śmiech, radość, spontaniczne działanie, a ich efektem są: wyraźne odprężenie, relaks i otwarcie na twórcze pomysły. Zabawy te wspomagają emocjonalny i społeczny rozwój dzieci. Ukierunkowane s... więcej
Pobierz

Zobacz również

Maria MontessoriMetoda Ruchu Rozwijającego

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Fragment artykułu:
Proponowane poniżej zabawy to ćwiczenia rekreacyjno-ruchowe. Towarzyszą im śmiech, radość, spontaniczne działanie, a ich efektem są: wyraźne odprężenie, relaks i otwarcie na twórcze pomysły. Zabawy te wspomagają emocjonalny i społeczny rozwój dzieci. Ukierunkowane są na nawiązywanie kontaktów, rozwijanie relacji interpersonalnych i komunikacji społecznej oraz na kształtowanie umiejętności współdziałania w parach, a także w małej i dużej grupie. Do podstawowych form aktywności podczas zabaw z kocem zaliczamy: przykrywanie się kocem/odkrywanie się, ciągnięcie na kocu, za koc, chowanie się pod koc, zawijanie, otulanie się kocem, odpychanie się na kocu, przechodzenie nad/pod kocem, przeskakiwanie przez koc, przechodzenie przez „tunele”, wachlowanie, składanie/rozkładanie koca, zwijanie/rolowanie koca, kołysanie i podrzucanie w kocu, kręcenie w kocu. Tzw. spadochron lub inaczej chusta animacyjna i tunel wykorzystywane na zajęciach pedagogiki zabawy zostały spopularyzowane w naszym kraju przez Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA. Chusta prowokuje dzieci, a także dorosłych, do zabawy. Jej szczególną zaletą jest to, że dostarczając silnych doznań wzrokowych (intensywne kolory), dotykowych (powiew powietrza, dotknięcie materiału, bo dziecko może znajdować się na chuście, pod chustą lub być nią owinięte) i ruchowych, wszechstronnie stymuluje rozwój dzieci. Jeśli do zabaw z chustą dołączymy piosenkę lub muzykę, stymulacja ta będzie jeszcze pełniejsza, bo wzbogacona zostanie o wrażenia dźwiękowe.


W dalszej części artykułu
zapoznamy się z:

  • kilkunastoma dokładnie opisanymi propozycjami zabaw z wzkoryzstaniem koca, tunelu i chusty animacyjnej.


Objętość artykułu:
3 strony.