Pozytywna komunikacja w grupie przedszkolnej
Anna Jankowska
Lipiec-sierpień 2019
"(...) Jak nie będziecie grzecznie sprzątać, to nie wyjdziemy dziś na spacer. Pamiętam takie zdania, słyszane niemal codziennie z ust mojej nauczycielki przedszkolnej. Do dzisiaj w wielu grupach padają takie niby niewinne komunikaty. Jednak patrząc na to zupełnie obiektywnie, w dodatku przesiewając ... więcej
Pobierz
Otwórz w kiosku
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
"(...) Jak nie będziecie grzecznie sprzątać, to nie wyjdziemy dziś na spacer. Pamiętam takie zdania, słyszane niemal codziennie z ust mojej nauczycielki przedszkolnej. Do dzisiaj w wielu grupach padają takie niby niewinne komunikaty. Jednak patrząc na to zupełnie obiektywnie, w dodatku przesiewając ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Zobacz również
kompetencje społecznekomunikacja interpersonalnakomunikacja pozytywnarozwój społecznyumiejętności interpersonalne
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
zakończenie
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
"(...) Jak nie będziecie grzecznie sprzątać, to nie wyjdziemy dziś na spacer. Pamiętam takie zdania, słyszane niemal codziennie z ust mojej nauczycielki przedszkolnej. Do dzisiaj w wielu grupach padają takie niby niewinne komunikaty. Jednak patrząc na to zupełnie obiektywnie, w dodatku przesiewając przez sito pozytywnej komunikacji, jest to szantaż. O ile może on się wydawać zupełnie nieszkodliwy w kontekście grupy przedszkolnej (bo działa tu i teraz), tak już skupiając się na budowaniu komunikacyjnych nawyków dziecka, szantaż nie jest najlepszą formą porozumiewania się ze światem lub informowania o swojej aktualnej potrzebie. Działa podwójnie, bo tu i teraz, ale też w przyszłości, jako nawykowy sposób osiągania celu. Lepiej powiedzieć, czego się od dzieci oczekuje: "Po wysprzątaniu sali wychodzimy na podwórko. Zaczynamy teraz. Jasiu, ułóż klocki na półce, Marysiu, pomóż Hani", niż mieć nadzieję, że po prostu posprzątają ze strachu przed karą, jaką jest niewychodzenie na dwór (...)."
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz