Poznawać świat empirycznie - znaczy wieloma zmysłami

Edyta Kolasińska-Bazan    Styczeń 2011

Wycieczka kojarzy się z przyjemnością, relaksem, ale czy tylko z przysłowiowym hasaniem po zielonej trawie? Można przecież pogodzić przyjemność z nauką! Jak to robić? Proponuję wyjście z murów przedszkola „w teren”, zaangażowanie rodziców, którzy udostępnią dzieciom ... więcej
Pobierz

Zobacz również

wycieczkametody aktywneinspiracje

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Styczeń 2011

Wycieczka kojarzy się z przyjemnością, relaksem, ale czy tylko z przysłowiowym hasaniem po zielonej trawie? Można przecież pogodzić przyjemność z nauką! Jak to robić? Proponuję wyjście z murów przedszkola „w teren”, zaangażowanie rodziców, którzy udostępnią dzieciom trochę „swojego” świata (i czasu), a wówczas poczują radość z empirycznego odkrywania tajemnic otoczenia.


W artykule przeczytamy o tym, w jaki sposób wspierać dzieci w wielozmysłowym doświadczaniu rzeczywistości oraz w jaki sposób włączać je w tzw. „wysoką sztukę i kulturę”.