Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 777.51 kb
Stron: 6
Id: 914
Poznajemy środowisko (wiosenne spotkania z przyrodą – edukacja przyrodnicza dzieci pięcio- i sześcioletnich)
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują dużą aktywność poznawczą, przejawiającą się chęcią ciągłego działania i eksploracji otaczającego świata. Poprzez rozwijanie zainteresowań i zdolności przedszkolaków dajemy im możliwości kierowania swoimi działaniami. Jednym z najważniejszych zadań wczesne... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują dużą aktywność poznawczą, przejawiającą się chęcią ciągłego działania i eksploracji otaczającego świata. Poprzez rozwijanie zainteresowań i zdolności przedszkolaków dajemy im możliwości kierowania swoimi działaniami. Jednym z najważniejszych zadań wczesnej edukacji jest więc zapoznanie wychowanków z przyrodą, jako źródłem wrażeń i doświadczeń prowokujących do rozwiązywania problemów, szukania odpowiedzi, zadawania pytań. Obserwacja oraz kontakt z otaczającym środowiskiem rozwijają wrażliwość i postawę twórczą. Bezpośredniej wiedzy dostarcza dzieciom codzienność – dom, rodzina, plac zabaw, wycieczki, spacery i oczywiście przedszkole. Harmonijny rozwój zapewnimy dzieciom poprzez kształtowanie szacunku do przyrody, wszechstronne jej poznanie oraz zrozumienie związku człowieka ze środowiskiem.
W artykule opisano kącik przyrody jako jedną z form rozwoju zainteresowań przyrodniczych. Przedstawiono pomysły na jego aranżację. Opisano także las jako miejsce do prowadzenia obserwacji bezpośrednich i propozycje zabaw do zrealizowania podczas wycieczki do niego. Artykuł uzupełniają dwa scenariusze: „Wiosenne spotkania – wycieczka na łąkę”, „Wiosenne spotkania – wycieczka do lasu”.