Poznajemy środowisko (wiosenne spotkania z przyrodą – edukacja przyrodnicza dzieci pięcio- i sześcioletnich)
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują dużą aktywność poznawczą, przejawiającą się chęcią ciągłego działania i eksploracji otaczającego świata. Poprzez rozwijanie zainteresowań i zdolności przedszkolaków dajemy im możliwości kierowania swoimi działaniami. Jednym z najważniejszych zadań wczesne... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują dużą aktywność poznawczą, przejawiającą się chęcią ciągłego działania i eksploracji otaczającego świata. Poprzez rozwijanie zainteresowań i zdolności przedszkolaków dajemy im możliwości kierowania swoimi działaniami. Jednym z najważniejszych zadań wczesnej edukacji jest więc zapoznanie wychowanków z przyrodą, jako źródłem wrażeń i doświadczeń prowokujących do rozwiązywania problemów, szukania odpowiedzi, zadawania pytań. Obserwacja oraz kontakt z otaczającym środowiskiem rozwijają wrażliwość i postawę twórczą. Bezpośredniej wiedzy dostarcza dzieciom codzienność – dom, rodzina, plac zabaw, wycieczki, spacery i oczywiście przedszkole. Harmonijny rozwój zapewnimy dzieciom poprzez kształtowanie szacunku do przyrody, wszechstronne jej poznanie oraz zrozumienie związku człowieka ze środowiskiem.
W artykule opisano kącik przyrody jako jedną z form rozwoju zainteresowań przyrodniczych. Przedstawiono pomysły na jego aranżację. Opisano także las jako miejsce do prowadzenia obserwacji bezpośrednich i propozycje zabaw do zrealizowania podczas wycieczki do niego. Artykuł uzupełniają dwa scenariusze: „Wiosenne spotkania – wycieczka na łąkę”, „Wiosenne spotkania – wycieczka do lasu”.