bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 777.51 kb
Stron: 6
Id: 914
Poznajemy środowisko (wiosenne spotkania z przyrodą – edukacja przyrodnicza dzieci pięcio- i sześcioletnich)
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują dużą aktywność poznawczą, przejawiającą się chęcią ciągłego działania i eksploracji otaczającego świata. Poprzez rozwijanie zainteresowań i zdolności przedszkolaków dajemy im możliwości kierowania swoimi działaniami. Jednym z najważniejszych zadań wczesne... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dzieci w wieku przedszkolnym wykazują dużą aktywność poznawczą, przejawiającą się chęcią ciągłego działania i eksploracji otaczającego świata. Poprzez rozwijanie zainteresowań i zdolności przedszkolaków dajemy im możliwości kierowania swoimi działaniami. Jednym z najważniejszych zadań wczesnej edukacji jest więc zapoznanie wychowanków z przyrodą, jako źródłem wrażeń i doświadczeń prowokujących do rozwiązywania problemów, szukania odpowiedzi, zadawania pytań. Obserwacja oraz kontakt z otaczającym środowiskiem rozwijają wrażliwość i postawę twórczą. Bezpośredniej wiedzy dostarcza dzieciom codzienność – dom, rodzina, plac zabaw, wycieczki, spacery i oczywiście przedszkole. Harmonijny rozwój zapewnimy dzieciom poprzez kształtowanie szacunku do przyrody, wszechstronne jej poznanie oraz zrozumienie związku człowieka ze środowiskiem.
W artykule opisano kącik przyrody jako jedną z form rozwoju zainteresowań przyrodniczych. Przedstawiono pomysły na jego aranżację. Opisano także las jako miejsce do prowadzenia obserwacji bezpośrednich i propozycje zabaw do zrealizowania podczas wycieczki do niego. Artykuł uzupełniają dwa scenariusze: „Wiosenne spotkania – wycieczka na łąkę”, „Wiosenne spotkania – wycieczka do lasu”.