bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 494.25 kb
Stron: 3
Id: 1807
Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać (część 1)
Fragment artykułu: W pierwszym roku mojej pracy nauczycielskiej, mimo przygotowania pedagogicznego, stanęłam przed grupą dzieci jako nowicjuszka ,,naszpikowana” teorią i ideałami o wychowaniu. Nie wiedziałam, co mam ze sobą zrobić, nie umiałam znaleźć sobie miejsca, nie wiedziałam, jak mam ro... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Fragment artykułu:
W pierwszym roku mojej pracy nauczycielskiej, mimo przygotowania pedagogicznego, stanęłam przed grupą dzieci jako nowicjuszka ,,naszpikowana” teorią i ideałami o wychowaniu. Nie wiedziałam, co mam ze sobą zrobić, nie umiałam znaleźć sobie miejsca, nie wiedziałam, jak mam rozmawiać z dziećmi, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych. Byłam przerażona!
Szybko zdałam sobie sprawę, że moje trudności nie są natury dydaktycznej, ale wychowawczej! Niejednokrotnie w swojej praktyce nauczycielskiej bałam się przyznać do niewiedzy, błędu, porażki, aby nie narazić się na krytykę i ostrą ocenę moich kompetencji. Przez lata tkwiłam w przeświadczeniu, że wykształcony nauczyciel musi zawsze wiedzieć, jak sobie poradzić z każdym niesfornym wychowankiem, jak opanować grupę w każdych okolicznościach, jak poprowadzić zajęcia pokazowe, jak rozmawiać z rodzicami na najtrudniejsze tematy itd. Każda wątpliwość, każda nieudana sytuacja niosła za sobą piętno porażki i spadek mojego pedagogicznego autorytetu. Wówczas doszło do dwóch przypadkowych spotkań: z literaturą Janusza Korczaka oraz z programem wychowawczo-profilaktycznym ,,Spójrz inaczej” Andrzeja Kołodziejczyka, Tomasza Kołodziejczyka, Ewy Czemierowskiej. Oba wywarły ogromny wpływ na moje nauczycielskie życie. Każdy z nich zasługuje na odrębną publikację. Dziś słów kilka o Korczaku.
W artykule opisane zostały niektóre z założeń pedagogiki Janusza Korczaka w kontekście autorefleksji nad własnym nauczycielstwem.
Objętość artykułu: 3 strony.