bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 748.71 kb
Stron: 5
Id: 1442
Poważnie o zabawkach i przedmiotach do zabawy (jak je dobierać, żeby lepiej wspomagać przedszkolaki w rozwoju umysłowym i w edukacji)
Nauczyciele przedszkoli doceniają zabawy tematyczne, ale zapominają o zwyczajnych przedmiotach, którym dziecko nadaje umowne znaczenie, aby zabawa miała swój sens. Gdy przekroczyłam próg pewnego przedszkola, znalazłam się w świecie baśni. Patrzyły na mnie lalki w aksamitnych s... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Nauczyciele przedszkoli doceniają zabawy tematyczne, ale zapominają o zwyczajnych przedmiotach, którym dziecko nadaje umowne znaczenie, aby zabawa miała swój sens.
Gdy przekroczyłam próg pewnego przedszkola, znalazłam się w świecie baśni. Patrzyły na mnie lalki w aksamitnych strojach, z porcelanowymi buziami i pięknie upiętymi włosami. Stały w teatralnych pozach, na tle zamkowej komnaty. Dostrzegłam też kilkoro dzieci, które z zachwytem przyglądały się lalkom. Dłonie schowały za plecy, żeby osłabić pokusę dotknięcia cudowności odgrodzonych od widzów barierką.
Nieco później, w trakcie spotkania z nauczycielkami, poprosiłam o klocki. Popłoch – w całym przedszkolu nie można było zebrać koszyka zwyczajnych drewnianych klocków! Wówczas inaczej popatrzyłam na przepych aksamitnych lalek „do oglądania”. Kierując się tymi doświadczeniami, postanowiłam w kolejnym wykładzie poważnie zająć się zabawkami i przedmiotami do zabawy dla przedszkolaków.
W artykule Autorka zwróciła uwagę na fakt, iż dzieciom nie jest obojętne, w co i czym się bawią. Przypomniała tezę, że zabawa jest intensywnym procesem uczenia się. Ponadto w artykule przeczytamy: o zwyczajnych klockach i klockach typu lego, o zabawkach mechanicznych i zestawach gotowych przedmiotów do zabawy, o lalkach, misiach, pajacykach, o gotowych zestawach do zabaw tematycznych, a także o przedmiotach pełniących funkcję pomocy dydaktycznych w edukacji matematycznej.
