Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 320.17 kb
Id: 1781

Połączyć tradycję z nowoczesnością – postcrossing w przedszkolu

Justyna Dulemba   Marzec 2012

Podczas planowania poszczególnych obszarów tematycznych są ujmowane tematy związane z wiedzą o Unii Europejskiej, o różnorodności kultur całego świata. Często są to zajęcia trochę sztuczne, bez realnego odniesienia do wiedzy dziecka z małej miejscowości, bez jego specjalnego wł... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja międzykulturowajęzyki obceinspiracje

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Edukacja regionalna i międzykulturowa

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Podczas planowania poszczególnych obszarów tematycznych są ujmowane tematy związane
z wiedzą o Unii Europejskiej, o różnorodności kultur całego świata. Często są to zajęcia trochę sztuczne, bez realnego odniesienia do wiedzy dziecka z małej miejscowości, bez jego specjalnego włączenia się w tok zajęć. O wiele lepiej i łatwiej rozmawiałoby się z dziećmi o kulturze Niemiec po otrzymaniu na adres przedszkola, ba na adres zaangażowanej grupy dzieci (…) kilku kartek pocztowych z tego kraju. Wówczas wychowankowie nie myśleliby o danym kraju jako o jednym z wielu, wiedząc, że właśnie tam mieszkają Peter i Christina, z którymi już wcześniej „pisali”, którzy już wcześniej krótko opowiedzieli o swoich miejscowościach, zainteresowaniach, pogodzie i to jeszcze w obcym języku (wzrost motywacji do uczenia się języków obcych). Dlatego właśnie akcję postcrossing można potraktować jako wyjątkowo trafiony pomysł na cykl zajęć o różnorodności krajów, języków i kultur, do wykorzystania nie tylko w przedszkolu, ale i na każdym innym szczeblu edukacji.


W swoim tekście autorka przedstawia krok po kroku, jak w praktyczny sposób wykorzystać akcję postcrossingu (polegający na wymianie kartek w języku angielskim i niemieckim pomiędzy ludźmi z całego świata) w edukacji przedszkolnej dzieci.