Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 714.56 kb
Id: 5800

Planowanie pracy wychowawczo- -dydaktycznej w przedszkolu sposoby realizacji treści programowych z zakresu sprawności ruchowej, edukacji plastyczno-konstrukcyjnej, edukacji matematycznej

Ewa Zielińska    Maj 2016

Planując działania wychowawczo-dydaktyczne z dziećmi, należy również uwzględnić treści związane z działalnością plastyczno-konstrukcyjną. Dlatego też pozwolę sobie tylko na przypomnienie technik plastycznych najczęściej stosowanych przez nauczycieli w pracy z dziećmi (więcej informacji na temat różn... więcej
Pobierz

Zobacz również

matematykaplan pracyplastykarozwój osobistysprawność ruchowa

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Maj 2016

Planując działania wychowawczo-dydaktyczne z dziećmi, należy również uwzględnić treści związane z działalnością plastyczno-konstrukcyjną. Dlatego też pozwolę sobie tylko na przypomnienie technik plastycznych najczęściej stosowanych przez nauczycieli w pracy z dziećmi (więcej informacji na temat różnych technik plastycznych zob. artykuły E. Zielińska, Cechy twórczości plastycznej dzieci, czyli co trzeba wiedzieć, by mądrze organizować zajęcia plastyczne dla przedszkolaków, „Bliżej Przedszkola”, nr 12/2015 oraz E. Zielińska, Jak odczytywać rysunki przedszkolaków, „Monitor Prawny Dyrektora”, nr 10/2014). (...) W klasycznej metodyce wychowania przedszkolnego wymienia się: rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie, różnego rodzaju składanki papierowe, komponowanie, projektowanie, prace przestrzenne (z papieru, w tym również tektury, pudełek po zapałkach, materiału przyrodniczego, klocków), odwzorowanie i odtwarzanie, a także stemplowanie i szycie.