Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu sposoby realizacji treści programowych z zakresu mowy ojczystej

Ewa Zielińska   
Kwiecień 2016

(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera. W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynik... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (7.38 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 500.37 kb
Id: 5714

Zobacz również

nauczyciel
plan pracy
edukacja przedszkolna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
nauczyciel
plan pracy
edukacja przedszkolna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2016

(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera. W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynika to przede wszystkim z trudności w posługiwaniu się przez dzieci komunikatywną wypowiedzią wielozdaniową. Kształtowanie mowy powiązanej i jej komunikatywność w dużej mierze zależą od prowadzenia rozmów przy obrazku lub ilustracji. Rozmowa przy obrazku między innymi pobudza dzieci do poznawania środowiska społecznego i przyrodniczego. Jak wiemy, mowa dorosłych ma ogromny wpływ na rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, gdyż stanowi dla nich wzór do naśladowania. Dlatego dużo miejsca w pracy z dziećmi przedszkolnymi zajmują ćwiczenia ortofoniczne prowadzone metodą zabawową lub zadaniową.(…)