
Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu sposoby realizacji treści programowych z zakresu mowy ojczystej
Ewa Zielińska
Kwiecień 2016
(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera. W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynik... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Ewa Zielińska
Wieloletnia nauczycielka wychowania przedszkolnego. Współautorka programów edukacyjnych, publikacji dla nauczycieli, artykułów dla rodziców. Wspólnie z prof. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską prowadzi badania nad metodami lepszej efektywności procesu wychowania i kształcenia dzieci w warunkach przedszkola. Jej działalność przyczyniła się do zmiany rzeczywistości przedszkolnej w zakresie wspomagania rozwoju umysłowego dzieci, zwłaszcza edukacji matematycznej.
zobacz wszystkie artykuły
zobacz wszystkie artykuły
(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera. W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynik... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
nauczycielplan pracyedukacja przedszkolna
(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera.
W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynika to przede wszystkim z trudności w posługiwaniu się przez dzieci komunikatywną wypowiedzią wielozdaniową. Kształtowanie mowy powiązanej i jej komunikatywność w dużej mierze zależą od prowadzenia rozmów przy obrazku lub ilustracji. Rozmowa przy obrazku między innymi pobudza dzieci do poznawania środowiska
społecznego i przyrodniczego. Jak wiemy, mowa dorosłych ma ogromny wpływ na rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, gdyż stanowi dla nich wzór do naśladowania. Dlatego dużo miejsca w pracy z dziećmi przedszkolnymi zajmują ćwiczenia ortofoniczne prowadzone metodą zabawową lub zadaniową.(…)
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
Dział Sprzedaży
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz