Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 500.37 kb
Id: 5714

Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu sposoby realizacji treści programowych z zakresu mowy ojczystej

Ewa Zielińska    Kwiecień 2016

(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera. W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynik... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

nauczycielplan pracyedukacja przedszkolna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2016

(...)Na zajęciach z mowy ojczystej we wszystkich grupach wiekowych najczęściej stosuje się opowiadanie nauczyciela, a więc swobodne przedstawienie wydarzeń lub losów bohatera. W grupie starszych przedszkolaków stosunkowo rzadko, a szkoda, nauczyciele wykorzystują opowiadanie dzieci. Myślę, że wynika to przede wszystkim z trudności w posługiwaniu się przez dzieci komunikatywną wypowiedzią wielozdaniową. Kształtowanie mowy powiązanej i jej komunikatywność w dużej mierze zależą od prowadzenia rozmów przy obrazku lub ilustracji. Rozmowa przy obrazku między innymi pobudza dzieci do poznawania środowiska społecznego i przyrodniczego. Jak wiemy, mowa dorosłych ma ogromny wpływ na rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, gdyż stanowi dla nich wzór do naśladowania. Dlatego dużo miejsca w pracy z dziećmi przedszkolnymi zajmują ćwiczenia ortofoniczne prowadzone metodą zabawową lub zadaniową.(…)
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz