Plan daltoński wzorcowym narzędziem dla współczesnej edukacji
W sierpniu 1998 roku wprowadzono w Holandii nowe przepisy dotyczące szkolnictwa. Wcześniejsza szkoła podstawowa i połączone z nią inne formy edukacji specjalnej podlegają od tamtego czasu pod tzw. Ustawę o Szkolnictwie Podstawowym. Do szkół podstawowych uczęszczać mogą dzieci z lekkimi formam... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
W sierpniu 1998 roku wprowadzono w Holandii nowe przepisy dotyczące szkolnictwa. Wcześniejsza szkoła podstawowa i połączone z nią inne formy edukacji specjalnej podlegają od tamtego czasu pod tzw. Ustawę o Szkolnictwie Podstawowym. Do szkół podstawowych uczęszczać mogą dzieci z lekkimi formami upośledzenia i otrzymują tam odpowiedni dla nich poziom uwagi. Naturalnie system szkolnictwa wciąż obejmuje szkoły specjalne dla dzieci z wyższym stopniem upośledzenia umysłowego lub fizycznego.
Zmiany w prawie spowodowały zmiany w organizacji holenderskiego szkolnictwa. Nauczyciele w naszym kraju musieli się nauczyć, jak sobie radzić z większymi różnicami pomiędzy dziećmi w obrębie jednej klasy. Innymi słowy, jak stworzyć edukację adaptacyjną, zakładającą dostosowanie programów uczenia się do znaczących różnic występujących między dziećmi.
Artykuł stanowi pierwszą część cyklu, jaka będzie ukazywać się na łamach miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, a dotyczącego Planu Daltońskie. W artykule przypomniano główne zasady oraz genezę rozwoju tego systemu w Holandii.