bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 938.97 kb
Stron: 6
Id: 2944
Placówka Rewelacyjna (public relations placówki przedszkolnej)
Fragment artykułu: Wiele placówek borykających się z dopinaniem budżetu może się zastanawiać, czy specjalista do Public Relations jest im do czegoś potrzebny? Czy nie lepiej zainwestować w szybką reklamę, przyciągnąć klientów i mieć problem z głowy? I czym w ogóle jest ten modn... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Wiele placówek borykających się z dopinaniem budżetu może się zastanawiać, czy specjalista do Public Relations jest im do czegoś potrzebny? Czy nie lepiej zainwestować w szybką reklamę, przyciągnąć klientów i mieć problem z głowy? I czym w ogóle jest ten modny od kilku lat PR? Tym, którym zależy na konsekwentnym budowaniu pozytywnego wizerunku, PR wraz z dobrym PR-owcem, jest niezbędny. A jeśli na razie przedszkola nie stać na specjalistę, to warto chociaż zrozumieć, czym jest PR i dlaczego nie można go lekceważyć.
Krystyna Wójcik (autorka „Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem”) przekonuje, że PR jest działaniem zaplanowanym, świadomym i długofalowym. Chodzi w nim konkretnie o budowanie relacji z bliższym i dalszym otoczeniem przedszkola, uwzględniając przy tym opinię odbiorców (rodziców), ich zdanie, nastroje i uwagi kierowane pod adresem placówki. Dlatego wszystkim powinno zależeć na informacji zwrotnej, na konstruktywnej krytyce podejmowanych przez placówkę (lub konkretnie dyrekcję) działań. Tak jak nauczyciele są po to, by wychowywać dzieci, tak otwarta placówka powinna być świadoma i gotowa do samowychowania w imię tworzenia pozytywnego wizerunku i budowania marki. Działania PR-owe mogą to w prosty sposób umożliwić lub chociaż ułatwić. Pod warunkiem oczywiście, że są prowadzone w odpowiedni sposób. Warren Buffet powiedział: Na swoją dobrą opinię musimy pracować 20 lat. Wystarczy 5 minut, by ją utracić.
Termin public relations oznacza mniej więcej „relacje społeczne”. Tylko że są one pojmowane bardzo szeroko, dlatego jednej definicji nie ma. Bo przecież relacje społeczne mogą dotyczyć emocji, komunikacji, kryzysu. Mogą być bardziej lub mniej formalne, bardziej lub mniej zacieśnione, mogą też oczywiście być całkowicie zaniedbane czy ignorowane. Od kilkudziesięciu lat PR (choć kiedyś tak się nie nazywał) systematycznie wkracza do świata polityki, biznesu i świadomości społecznej. Relacje te są czymś, na czym właściwie bazować powinna (i w większości przypadków bazuje) każda placówka.
W dalszej części tego niezwykle rzeczowego i praktycznego artykułu przeczytamy m.in. o:
- zadaniach dobrze prowadzonego PR;
- PR zewnętrznym i wewnętrznym;
- ważnych elementach działań PR;
- tym, na czym polega świadomy PR;
- czym jest PR kryzysowy;
- jak planować działania w ramach PR – krok po kroku.
Objętość artykułu: 6 stron.
