Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Placówka Rewelacyjna (public relations placówki przedszkolnej)

Anna Jankowska  
Październik 2012

Fragment artykułu: Wiele placówek borykających się z dopinaniem budżetu może się zastanawiać, czy specjalista do Public Relations jest im do czegoś potrzebny? Czy nie lepiej zainwestować w szybką reklamę, przyciągnąć klientów i mieć problem z głowy? I czym w ogóle jest ten modn... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 938.97 kb
Stron: 6
Id: 2944

Zobacz również

dyrektor
menadżer
promocja
przedszkole

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
dyrektor
menadżer
promocja
przedszkole


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Październik 2012

Fragment artykułu:
Wiele placówek borykających się z dopinaniem budżetu może się zastanawiać, czy specjalista do Public Relations jest im do czegoś potrzebny? Czy nie lepiej zainwestować w szybką reklamę, przyciągnąć klientów i mieć problem z głowy? I czym w ogóle jest ten modny od kilku lat PR? Tym, którym zależy na konsekwentnym budowaniu pozytywnego wizerunku, PR wraz z dobrym PR-owcem, jest niezbędny. A jeśli na razie przedszkola nie stać na specjalistę, to warto chociaż zrozumieć, czym jest PR i dlaczego nie można go lekceważyć.
Krystyna Wójcik (autorka „Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem”) przekonuje, że PR jest działaniem zaplanowanym, świadomym i długofalowym. Chodzi w nim konkretnie o budowanie relacji z bliższym i dalszym otoczeniem przedszkola, uwzględniając przy tym opinię odbiorców (rodziców), ich zdanie, nastroje i uwagi kierowane pod adresem placówki. Dlatego wszystkim powinno zależeć na informacji zwrotnej, na konstruktywnej krytyce podejmowanych przez placówkę (lub konkretnie dyrekcję) działań. Tak jak nauczyciele są po to, by wychowywać dzieci, tak otwarta placówka powinna być świadoma i gotowa do samowychowania w imię tworzenia pozytywnego wizerunku i budowania marki. Działania PR-owe mogą to w prosty sposób umożliwić lub chociaż ułatwić. Pod warunkiem oczywiście, że są prowadzone w odpowiedni sposób. Warren Buffet powiedział: Na swoją dobrą opinię musimy pracować 20 lat. Wystarczy 5 minut, by ją utracić.
Termin public relations oznacza mniej więcej „relacje społeczne”. Tylko że są one pojmowane bardzo szeroko, dlatego jednej definicji nie ma. Bo przecież relacje społeczne mogą dotyczyć emocji, komunikacji, kryzysu. Mogą być bardziej lub mniej formalne, bardziej lub mniej zacieśnione, mogą też oczywiście być całkowicie zaniedbane czy ignorowane. Od kilkudziesięciu lat PR (choć kiedyś tak się nie nazywał) systematycznie wkracza do świata polityki, biznesu i świadomości społecznej. Relacje te są czymś, na czym właściwie bazować powinna (i w większości przypadków bazuje) każda placówka.

W dalszej części tego niezwykle rzeczowego i praktycznego artykułu przeczytamy m.in. o:

  • zadaniach dobrze prowadzonego PR;
  • PR zewnętrznym i wewnętrznym;
  • ważnych elementach działań PR;
  • tym, na czym polega świadomy PR;
  • czym jest PR kryzysowy;
  • jak planować działania w ramach PR – krok po kroku.

Objętość artykułu: 6 stron.