Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Pedagogizacja rodziców – wątpliwości, kontrowersje, kierunki zmian

Bożena Pawlak   Październik 2010

Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.

Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne i efektywne współdziałanie to także trudne i często emocjonujące zadanie zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców uczniów. Miałam okazję przekonać się o słuszności tej tezy, będąc najpierw nauczycielem (animatorem współdziałania szkoły i rodziców), potem badaczem (możliwości integracji oddziaływań wychowawczo- dydaktycznych nauczycieli i rodziców – rezultaty badań zostały opublikowane w książce: Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych?), a na koniec mamą ucznia (a więc jednym z rodziców). Analizując rzeczywistość szkolną i podejmując próby jej zmieniania, zetknęłam się z wieloma ciekawymi poglądami i pomysłami, ale także doświadczałam porażek, oporów, trudności. W rezultacie dochodzę do przekonania, że ostatnie dziesięciolecia dają możliwość wielu zmian w zakresie relacji rodzic-nauczyciel.


W artykule przeczytamy m.in. o znaczeniu pedagogizacji, jej nowych kontekstach i jej wadze, o zadaniach nauczyciela w kontekście pedagogizacji, o warsztatach i dyskusjach jako jej formach, o pedagogizacji „okazjonalnej” oraz o tym, jak kierować grupą dorosłych.
 

Więcej z tego numeru

Październik 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane