Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1580.15 kb
Id: 56
Pedagogizacja rodziców – wątpliwości, kontrowersje, kierunki zmian
Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Ostatnio pobierane
Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne i efektywne współdziałanie to także trudne i często emocjonujące zadanie zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców uczniów. Miałam okazję przekonać się o słuszności tej tezy, będąc najpierw nauczycielem (animatorem współdziałania szkoły i rodziców), potem badaczem (możliwości integracji oddziaływań wychowawczo- dydaktycznych nauczycieli i rodziców – rezultaty badań zostały opublikowane w książce: Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych?), a na koniec mamą ucznia (a więc jednym z rodziców). Analizując rzeczywistość szkolną i podejmując próby jej zmieniania, zetknęłam się z wieloma ciekawymi poglądami i pomysłami, ale także doświadczałam porażek, oporów, trudności. W rezultacie dochodzę do przekonania, że ostatnie dziesięciolecia dają możliwość wielu zmian w zakresie relacji rodzic-nauczyciel.
W artykule przeczytamy m.in. o znaczeniu pedagogizacji, jej nowych kontekstach i jej wadze, o zadaniach nauczyciela w kontekście pedagogizacji, o warsztatach i dyskusjach jako jej formach, o pedagogizacji „okazjonalnej” oraz o tym, jak kierować grupą dorosłych.