bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1580.15 kb
Id: 56
Pedagogizacja rodziców – wątpliwości, kontrowersje, kierunki zmian
Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne i efektywne współdziałanie to także trudne i często emocjonujące zadanie zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców uczniów. Miałam okazję przekonać się o słuszności tej tezy, będąc najpierw nauczycielem (animatorem współdziałania szkoły i rodziców), potem badaczem (możliwości integracji oddziaływań wychowawczo- dydaktycznych nauczycieli i rodziców – rezultaty badań zostały opublikowane w książce: Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych?), a na koniec mamą ucznia (a więc jednym z rodziców). Analizując rzeczywistość szkolną i podejmując próby jej zmieniania, zetknęłam się z wieloma ciekawymi poglądami i pomysłami, ale także doświadczałam porażek, oporów, trudności. W rezultacie dochodzę do przekonania, że ostatnie dziesięciolecia dają możliwość wielu zmian w zakresie relacji rodzic-nauczyciel.
W artykule przeczytamy m.in. o znaczeniu pedagogizacji, jej nowych kontekstach i jej wadze, o zadaniach nauczyciela w kontekście pedagogizacji, o warsztatach i dyskusjach jako jej formach, o pedagogizacji „okazjonalnej” oraz o tym, jak kierować grupą dorosłych.