bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1580.15 kb
Stron: 6
Id: 56
Pedagogizacja rodziców – wątpliwości, kontrowersje, kierunki zmian
Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Ostatnie dziesięciolecia to okres szczególny, bo obfitujący w możliwość inicjowania i realizowania istotnych, a nawet radykalnych zmian w obszarze relacji rodziców i nauczycieli. Relacje rodziny i szkoły/przedszkola to bardzo ciekawy obszar eksploracji i dociekań naukowych, ale zgodne i efektywne współdziałanie to także trudne i często emocjonujące zadanie zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców uczniów. Miałam okazję przekonać się o słuszności tej tezy, będąc najpierw nauczycielem (animatorem współdziałania szkoły i rodziców), potem badaczem (możliwości integracji oddziaływań wychowawczo- dydaktycznych nauczycieli i rodziców – rezultaty badań zostały opublikowane w książce: Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych?), a na koniec mamą ucznia (a więc jednym z rodziców). Analizując rzeczywistość szkolną i podejmując próby jej zmieniania, zetknęłam się z wieloma ciekawymi poglądami i pomysłami, ale także doświadczałam porażek, oporów, trudności. W rezultacie dochodzę do przekonania, że ostatnie dziesięciolecia dają możliwość wielu zmian w zakresie relacji rodzic-nauczyciel.
W artykule przeczytamy m.in. o znaczeniu pedagogizacji, jej nowych kontekstach i jej wadze, o zadaniach nauczyciela w kontekście pedagogizacji, o warsztatach i dyskusjach jako jej formach, o pedagogizacji „okazjonalnej” oraz o tym, jak kierować grupą dorosłych.
