Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 952.14 kb
Stron: 5
Id: 3629

Pamiętaj – mam swoje prawa! (scenariusz zajęć socjoterapeutycznych)

Edyta Szpala   Październik 2013

Wybrana propozycja ze scenariusza: Podróż do Krainy Praw Dziecka. Opowieść ruchowa – nauczyciel opowiada historyjkę, w trakcie której wykonywane są określone ruchy – wszystkie dzieci je powtarzają, mogą wymyślać też własne „Udajemy się dziś w podróż do tajemniczego kraju. Jedziemy długo pociągiem... więcej
Pobierz

Zobacz również

bajkaprawa dzieckarozwój społecznyscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • sylwety do treści bajki o smutnym pajacyku – TU;
  • ilustracje obrazujące uczucia i emocje – do pobrania TU;
  • fotografie przedstawiające prawa dziecka w ujęciu J. Korczaka – TU;
  • podkład do piosenki „Moje prawa” – TU;
  • plakat „Prawa dziecka”, który został dołączony do numeru 7-8.142-143.2013  - TU możesz go zobaczyć i zamówić!

Uwzględniono w nim następujące cele:

  • zapoznanie dzieci z ich prawami;
  • ukazanie problemu samotności i braku akceptacji;
  • uświadomienie roli przyjaźni w życiu człowieka;
  • kształcenie umiejętności nazywania swoich uczuć i przeżyć, wypowiadania się na określony temat, odreagowywania trudnych emocji;
  • tworzenie okazji przeżywania pozytywnych emocji;
  • uczenie rozpoznawania i nazywania uczuć;
  • wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych ludzi;
  • budowanie wiary we własne siły i rozwijanie kreatywności;
  • wzmocnienie poczucia wartości dziecka;
  • zaspokajanie potrzeby ruchu i zabawy.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Podróż do Krainy Praw Dziecka. Opowieść ruchowa – nauczyciel opowiada historyjkę, w trakcie której wykonywane są określone ruchy – wszystkie dzieci je powtarzają, mogą wymyślać też własne „Udajemy się dziś w podróż do tajemniczego kraju. Jedziemy długo pociągiem. Wreszcie pociąg zatrzymuje się, dotarliśmy do Krainy Prawa Radości. Ludzie, którzy tu mieszkają, są zawsze radośni i uśmiechnięci. Cieszą się już od rana, jak tylko wstaną. Przeciągają się z zadowoleniem, witają się z nami z uśmiechem, podskakują do góry z radości, obejmują nas i tańczą z nami dwójkami, trójkami w dużym kole, żadne dziecko nie jest samo... Niestety, musimy jechać dalej. Wsiadamy do pociągu i jedziemy. Dotarliśmy do Krainy Prawa Szacunku. W tym miejscu nikt z nikogo się nie wyśmiewa, nikt nikogo nie przedrzeźnia. Wszyscy są dla siebie uprzejmi i mili (dzieci podchodzą do siebie i mówią jakieś miłe słowa pod kierunkiem danego dziecka, np. „ładnie dziś wyglądasz”, „lubię się z tobą bawić”, „jesteś koleżeński”). Niestety, musimy jechać dalej. Wsiadamy do pociągu i jedziemy. Dotarliśmy do Krainy Prawa Upadków i Niepowodzeń. Kraina ta znana jest z tego, że wszyscy ludzie, którzy tu mieszkają, wzajemnie się wspierają w chwilach niepowodzeń i upadków (…)”.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania