Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 1625.06 kb
Stron: 4
Id: 3689
Wielkość: 1625.06 kb
Stron: 4
Id: 3689
Olimpiada zimowa [scenariusz zajęć sportowych]
Jolanta Majewska,
Andrzej Majewski
Listopad 2013
Zawody olimpijskie fascynują ludzi od wieków. Zainteresowanie to bierze się ze szczególnej oprawy tego wydarzenia i wynika z jego międzynarodowego charakteru. Kibice i sportowcy z całego świata spotykają się, aby obchodzić to święto w duchu wzajemnej otwartości, szacunku oraz zasad fair play. Łącząc... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Zawody olimpijskie fascynują ludzi od wieków. Zainteresowanie to bierze się ze szczególnej oprawy tego wydarzenia i wynika z jego międzynarodowego charakteru. Kibice i sportowcy z całego świata spotykają się, aby obchodzić to święto w duchu wzajemnej otwartości, szacunku oraz zasad fair play. Łącząc... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariusz olimpiady zimowej, do zrealizowania z dziećmi w wieku przedszkolnym. Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
Zawody olimpijskie fascynują ludzi od wieków. Zainteresowanie to bierze się ze szczególnej oprawy tego wydarzenia i wynika z jego międzynarodowego charakteru. Kibice i sportowcy z całego świata spotykają się, aby obchodzić to święto w duchu wzajemnej otwartości, szacunku oraz zasad fair play. Łączące ludzi pokojowe wydarzenia mają szczególne znaczenie we współczesnym świecie. Idea olimpijska symbolizuje pozytywne wartości i umożliwia ich doświadczanie już od najmłodszych lat. Igrzyska olimpijskie są ważnym tematem w przedszkolu z dwóch powodów. Po pierwsze, stanowią fragment rzeczywistości, która dotyczy także dzieci w wieku przedszkolnym. Słyszą one o tym szczególnym wydarzeniu sportowym i uczestniczą w nim za pośrednictwem mediów. Zadaniem przedszkola jest konstruktywne towarzyszenie maluchom w tym procesie. Po drugie, tematyka olimpijska oraz wychowanie w oparciu o wartości olimpijskie są doskonałą okazją do rozwijania zmysłów i inicjowania aktywności fizycznej (…). W przedstawionej zabawie nie chcemy tworzyć sytuacji rywalizacji, ponieważ na pierwszym planie mają znajdować się ruch i radość z aktywności ruchowej. Staramy się oddać olimpijską atmosferę, przygotowując flagę (foto 1), muzykę na wejście „sportowców” (foto 2) i wręczając wszystkim medale olimpijskie. Jeśli w sali gimnastycznej znajdują się widzowie, mogą oni przejąć rolę kibiców podczas zawodów oraz głośno dopingować i oklaskiwać zawodników. My zaprosiliśmy do wspólnej zabawy rodziców naszych podopiecznych. Na zakończenie każdego ćwiczenia uczestnicy dokonują samooceny. Na planszy poglądowej (patrz wzór na str. 27) pola są oznaczane piktogramami lub obrazkami, zgodnie z daną dyscypliną sportową. Na planszy trzeba rozpoznać dyscyplinę oraz prawidłowy przebieg ruchu i ocenić samego siebie. Podczas wszystkich zajęć do dyspozycji są trzy możliwości wyboru oceny. Należy zaznaczyć jedną z nich. Skutkiem samooceny może być powtórzenie poszczególnych zajęć. Może ona też służyć osobie prowadzącej ćwiczenie jako podstawa do planowania kolejnych zajęć.
- fotografie i emblematy ilustrujące zimowe dyscypliny olimpijskie oraz medale i elementy planszy samooceny – znajdziesz TU;
- wzory dyplomów – TU.
Zawody olimpijskie fascynują ludzi od wieków. Zainteresowanie to bierze się ze szczególnej oprawy tego wydarzenia i wynika z jego międzynarodowego charakteru. Kibice i sportowcy z całego świata spotykają się, aby obchodzić to święto w duchu wzajemnej otwartości, szacunku oraz zasad fair play. Łączące ludzi pokojowe wydarzenia mają szczególne znaczenie we współczesnym świecie. Idea olimpijska symbolizuje pozytywne wartości i umożliwia ich doświadczanie już od najmłodszych lat. Igrzyska olimpijskie są ważnym tematem w przedszkolu z dwóch powodów. Po pierwsze, stanowią fragment rzeczywistości, która dotyczy także dzieci w wieku przedszkolnym. Słyszą one o tym szczególnym wydarzeniu sportowym i uczestniczą w nim za pośrednictwem mediów. Zadaniem przedszkola jest konstruktywne towarzyszenie maluchom w tym procesie. Po drugie, tematyka olimpijska oraz wychowanie w oparciu o wartości olimpijskie są doskonałą okazją do rozwijania zmysłów i inicjowania aktywności fizycznej (…). W przedstawionej zabawie nie chcemy tworzyć sytuacji rywalizacji, ponieważ na pierwszym planie mają znajdować się ruch i radość z aktywności ruchowej. Staramy się oddać olimpijską atmosferę, przygotowując flagę (foto 1), muzykę na wejście „sportowców” (foto 2) i wręczając wszystkim medale olimpijskie. Jeśli w sali gimnastycznej znajdują się widzowie, mogą oni przejąć rolę kibiców podczas zawodów oraz głośno dopingować i oklaskiwać zawodników. My zaprosiliśmy do wspólnej zabawy rodziców naszych podopiecznych. Na zakończenie każdego ćwiczenia uczestnicy dokonują samooceny. Na planszy poglądowej (patrz wzór na str. 27) pola są oznaczane piktogramami lub obrazkami, zgodnie z daną dyscypliną sportową. Na planszy trzeba rozpoznać dyscyplinę oraz prawidłowy przebieg ruchu i ocenić samego siebie. Podczas wszystkich zajęć do dyspozycji są trzy możliwości wyboru oceny. Należy zaznaczyć jedną z nich. Skutkiem samooceny może być powtórzenie poszczególnych zajęć. Może ona też służyć osobie prowadzącej ćwiczenie jako podstawa do planowania kolejnych zajęć.