scenariusze zajęć i artykuły

Olimpiada zimowa [scenariusz zajęć sportowych]

Jolanta Majewska, Andrzej Majewski  
Listopad 2013

Zawody olimpijskie fascynują ludzi od wieków. Zainteresowanie to bierze się ze szczególnej oprawy tego wydarzenia i wynika z jego międzynarodowego charakteru. Kibice i sportowcy z całego świata spotykają się, aby obchodzić to święto w duchu wzajemnej otwartości, szacunku oraz zasad fair play. Łącząc... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz pomoce dydaktyczne
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 1625.06 kb
Stron: 4
Id: 3689

Zobacz również
zajęcia ruchowe
zima


Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
zajęcia ruchowe
zima


lub skorzystaj z wyszukiwarki


Scenariusz olimpiady zimowej, do zrealizowania z dziećmi w wieku przedszkolnym. Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie i emblematy ilustrujące zimowe dyscypliny olimpijskie oraz medale i elementy planszy samooceny – znajdziesz TU;
  • wzory dyplomów TU.
Scenariusz został profesjonalnie opracowany i uzupełniony zdjęciami obrazującymi poszczególne jego elementy. Każdy nauczyciel na jego podstawie z łatwością przygotuje w swoim przedszkolu zimową olimpiadę, która będzie stanowić niezapomniane przeżycie dla dzieci!
Zawody olimpijskie fascynują ludzi od wieków. Zainteresowanie to bierze się ze szczególnej oprawy tego wydarzenia i wynika z jego międzynarodowego charakteru. Kibice i sportowcy z całego świata spotykają się, aby obchodzić to święto w duchu wzajemnej otwartości, szacunku oraz zasad fair play. Łączące ludzi pokojowe wydarzenia mają szczególne znaczenie we współczesnym świecie. Idea olimpijska symbolizuje pozytywne wartości i umożliwia ich doświadczanie już od najmłodszych lat. Igrzyska olimpijskie są ważnym tematem w przedszkolu z dwóch powodów. Po pierwsze, stanowią fragment rzeczywistości, która dotyczy także dzieci w wieku przedszkolnym. Słyszą one o tym szczególnym wydarzeniu sportowym i uczestniczą w nim za pośrednictwem mediów. Zadaniem przedszkola jest konstruktywne towarzyszenie maluchom w tym procesie. Po drugie, tematyka olimpijska oraz wychowanie w oparciu o wartości olimpijskie są doskonałą okazją do rozwijania zmysłów i inicjowania aktywności fizycznej (…). W przedstawionej zabawie nie chcemy tworzyć sytuacji rywalizacji, ponieważ na pierwszym planie mają znajdować się ruch i radość z aktywności ruchowej. Staramy się oddać olimpijską atmosferę, przygotowując flagę (foto 1), muzykę na wejście „sportowców” (foto 2) i wręczając wszystkim medale olimpijskie. Jeśli w sali gimnastycznej znajdują się widzowie, mogą oni przejąć rolę kibiców podczas zawodów oraz głośno dopingować i oklaskiwać zawodników. My zaprosiliśmy do wspólnej zabawy rodziców naszych podopiecznych. Na zakończenie każdego ćwiczenia uczestnicy dokonują samooceny. Na planszy poglądowej (patrz wzór na str. 27) pola są oznaczane piktogramami lub obrazkami, zgodnie z daną dyscypliną sportową. Na planszy trzeba rozpoznać dyscyplinę oraz prawidłowy przebieg ruchu i ocenić samego siebie. Podczas wszystkich zajęć do dyspozycji są trzy możliwości wyboru oceny. Należy zaznaczyć jedną z nich. Skutkiem samooceny może być powtórzenie poszczególnych zajęć. Może ona też służyć osobie prowadzącej ćwiczenie jako podstawa do planowania kolejnych zajęć.

Pomoce dydaktyczne
Plik umieszczone są do osobnego pobrania