Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

O rozwijaniu zdolności do uczenia się dzieci (część pierwsza - kształtowanie umiejętności społecznych)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Marzec 2011

Warunkiem gotowości do nauki szkolnej jest umiejętność porozumiewania się i chętne podejmowanie poleceń kierowanych do wszystkich dzieci w grupie. Wymaga to sporej dojrzałości społecznej, samodzielności, autokontroli i dobrze rozwiniętej zdolności do odczuwania radości z wykonanych czynności. (&hel... więcej
Pobierz

Zobacz również

Edyta Gruszczyk-Kolczyńskaemocjekomunikacja interpersonalnarozwój społecznycykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniu

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Marzec 2011

Warunkiem gotowości do nauki szkolnej jest umiejętność porozumiewania się i chętne podejmowanie poleceń kierowanych do wszystkich dzieci w grupie. Wymaga to sporej dojrzałości społecznej, samodzielności, autokontroli i dobrze rozwiniętej zdolności do odczuwania radości z wykonanych czynności.
(…) Jeżeli dziecko nie jest dojrzałe społecznie, samodzielne oraz nie ma dobrze rozwiniętej zdolności do odczuwania radości z wykonanych czynności – wówczas nie korzysta z procesu uczenia się organizowanego w szkole i nie nabywa wiadomości i umiejętności. Oznacza to katastrofę edukacyjną i nasilanie się kłopotów wychowawczych. Te złożone problemy omówię w trzech kolejnych wykładach.


Autorka w swoim artykule porusza problem dzieci broniących się przed podjęciem zadania i dzieci, które chętnie je realizują. Opisuje także, jakie kłopoty w porozumiewaniu się mogą mieć dzieci, jak ważne są obdarzanie uwagą i umiejętności społeczne oraz jaka jest rola poczucia sprawstwa w procesie wychowania.