Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 421.49 kb
Stron: 4
Id: 854

O rozwijaniu zdolności do uczenia się dzieci (część druga)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Kwiecień 2011

Podtytuł: Zabawy i ćwiczenia pomagające dzieciom obdarzać uwagą i porozumiewać się w przedszkolu, w szkole i w domu. Ponieważ warunkiem porozumiewania się jest obdarzanie uwagą i korzystanie z komunikatów niewerbalnych i werbalnych, w tym wykładzie omówię zabawy i zajęcia wspomagają... więcej
Pobierz

Zobacz również

Edyta Gruszczyk-Kolczyńskakomunikacja interpersonalnapamięć i uwagarozwój społecznycykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniu

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2011

Podtytuł: Zabawy i ćwiczenia pomagające dzieciom obdarzać uwagą i porozumiewać się w przedszkolu, w szkole i w domu.


Ponieważ warunkiem porozumiewania się jest obdarzanie uwagą i korzystanie z komunikatów niewerbalnych i werbalnych, w tym wykładzie omówię zabawy i zajęcia wspomagające dzieci w rozwijaniu tych niebywale ważnych zdolności. Dodam, że zabawy i zajęcia te były sprawdzane w działalności pedagogicznej przedszkola, mogę więc zapewnić o ich skuteczności.
Dzieci nabywają umiejętności społeczne każdego dnia od momentu, gdy rano otworzą oczy, do chwili, gdy sen im je zamknie. Zajęcia w przedszkolu to kilka godzin dziennie, a więc mały ułamek czasu, w którym dzieci realizują swoją społeczną działalność. Kształtowanie umiejętności dzieci jest więc podzielone pomiędzy wychowanie rodzinne i wychowanie przedszkolne. Dlatego trzeba brać pod uwagę skutki znoszenia się wpływu wychowawczego. Jeżeli, na przykład, w przedszkolu wymaga się, aby dziecko sprzątało po sobie, a w domu się o to nie dba, skuteczność oddziaływań wychowawczych jest mizerna. Stąd konieczność współpracy z rodzicami przedszkolaków odnośnie do kształtowania umiejętności społecznych.


W artykule znajdziemy propozycje zabaw i zajęć wspomagających dzieci w rozwijaniu obdarzania uwagą i korzystania z komunikatów niewerbalnych i werbalnych, zabaw i sytuacji sprzyjających zaprezentowaniu się oraz zabaw i zadań sprzyjających werbalnemu porozumiewaniu.